www.turistika-brdy.cz | www.ohkpb.cz | www.kdno.cz |

Václav Dvořák: Postřehy ze zastupitelstva

2017-01-25 22:38:12 | Ing. Václav Dvořák ©

Lednové zastupitelstvo mělo jasný vrchol hned na začátku – „hazard“. Před rokem koalice neuspěla s návrhem na nulovou toleranci a toto byl druhý pokus. A pro občany to byla další krásná příležitost vidět a slyšet až pitoreskní slovní vyjádření a logické veletoče. Jednání bylo výjimečné i tím, že nebyl přítomen starosta ani 1. místostarostka a jednání řídil místostarosta Václav Švenda.

Foto

Příbramský radní Ing. Václav Dvořák.
(Foto Mgr. Jaroslav Hodrment ©)

Týden před jednáním ZM uspořádal místostarosta na toto téma pro zastupitele předjednání. Zúčastnili se jej zástupci Hospodářské komory ČR, kteří hájili regulované podnikání v hazardu a proti nim také skupina adiktologů, čili odborníků na závislosti. Zúčastnilo se jej 7 zastupitelů, z opozice paní Potůčková a pan Větrovský. Šel jsem na tuto debatu nezaujatý a byl jsem zvědav na argumenty obou stran. A to i proto, že od ledna platí nový zákon o hazardních hrách, který je přece jen přínosem oproti starému zákonu. Závěry adiktologů byly jasné: hazard nikdy nevymýtíme, stávající závislé lze vyléčit jen v malém procentu. Ale maximálním omezením hracích beden výrazně snížíme nebezpečí, že do víru závislosti upadnou další oběti, s nimiž bude trpět jejich okolí.

Diskuse k tématu trvala téměř dvě hodiny a bylo možné slyšet leccos. Argumenty zastánců, podpořených zástupci HK, byly obehraně stejné: hazard byl a bude, zákazy nikam nevedou, kde zákaz zavedli tam se jim neosvědčil, stát neumí reagovat na černé herny, hraní se přesouvá do podoby on line, ztratíme kontrolu nad hernami, ztratíme příjmy do městské pokladny. Argumenty odpůrců, podpořených adiktoložkou paní Vavřincovou, zněly: neklademe si za cíl vymýtit hazard ale omezit přístup k němu, na černé herny musí reagovat stát svými orgány (má je), osvědčený efekt má omezování přístupu k hernám, hraní on line není tak škodlivé jako hraní u beden, celkově vzato společnost ztrácí.

K těmto snad přijatelným argumentům přidal zejména Petr Kareš něco, co mi připadalo jak z jiného světa. V první řadě se podivil, že město od zástupců heren přijalo sponzorské dary na oslavy 800 let města, a zároveň uvažuje o vyhlášce o zákazu hazardu. Podle něj po přijetí darů město takto nemá postupovat. Vyjádřil jsem se, že postup dle návodu pana Kareše by vykazoval znaky uplácení. V diskusi ke svému poněkud šokujícímu vyjádření pan Kareš prohlásil, že v tom úplatkářství nevidí a kdo to tak pochopil, tak prý špatně. Pak ale asi nerozumím česky… Zajímavou perličkou z páně Karešovy dílny bylo i to, že bychom se neměli zbavovat heren a příjmů z nich proto, abychom tyto peníze mohli využívat na boj proti hazardu. K této podivné logice se připojil i Petr Větrovský. Na to jim řekl místostarosta, že to vnímá tak, jako bychom prodávali pyromanům sirky, a z tržby za sirky bychom nakupovali hasicí přístroje na hašení takto zbytečně vzniklých požárů. Byl to tak hezký příměr, že to alespoň pan Větrovský trochu uznal.

Ve svém vyjádření jsem sdělil, že problém není černobílý. Že je vůbec otázka, proti čemu bojovat, co označujeme za hazard. Může to být neškodná hra, ale může to být i ničící závislost. Je nesmysl bojovat proti zábavě a nikdy se úplně nezlikviduje ani ta devastující podoba hazardu. Jde hlavně o to, zda bojovat proti tomu, aby byly dobré podmínky pro vznik dalších závislých osob. Je to zároveň i právní problém – když povolit, tak každému, kdo splní podmínky, aby to nebylo diskriminační? Pak se ale otevře cesta pro jakékoliv další žadatele, kteří splní zákonem dané podmínky, a herny v Příbrami porostou. Na stole měli zastupitelé několik nových žádostí o povolení heren… A ačkoliv zástupci HK doporučovali tyto žádosti schválit, zodpovědnost za rozhodnutí není na nich, ale na zastupitelích. Nový zákon je krok správným směrem, ale není všespásný - kdo nevyhoví jeho podmínkám, půjde cestou nelegální. Koncem těchto mých úvah je, že nejméně špatná cesta je plošný zákaz heren.

Dodám, že herny by nezanikly najednou, ale v průběhu několika let, až by jim doběhla současná povolení. Stejně postupný by byl dopad do rozpočtu města. Nezastírám, že to jsou nemalé příjmy: za rok 2016 to bylo 29 milionů. Kolik peněz musejí hráči jen v Příbrami do automatů naházet, aby profitovali dodavatelé automatů, jejich provozovatelé, připočtěme si nepřiznané tržby, část z přiznaných zisků dostane stát a ještě zbyde tolik na město…

V závěru diskuse pan Řihák navrhl, aby se tento bod přesunul na příští jednání, až bude přítomen starosta a místostarostka. Neměl jsem nic zásadního proti tomuto návrhu, ale zároveň si myslím, že nebylo od věci zkusit o věci hlasovat hned, aby se odkryly karty. Jednací řád nebrání tomu, aby se problematika nedostala na pořad zanedlouho znova. Návrh pana Řiháka neprošel a při následném hlasování návrh na plošný zákaz z opozice podpořili paní Potůčková, pan Řihák a paní Stefanidesová. Nicméně návrh schválen nebyl a v platnosti zůstává městská vyhláška ve stávající podobě.

Další body byly méně důležité, zmíním jediný, důležitý pro mne jako ekonoma. Po určité diskusi prošla novelizace zřizovacích listin našich příspěvkových organizací (PO). Změna povede k jasnějšímu účtování, průhlednějším majetkoprávním vztahům mezi městem a PO, a také k optimálnějšímu (menšímu) zdanění našich PO. Kdo jen trochu zná pravidla fungování PO, ví o čem mluvím. V diskusi jsem trpělivě odpovídal na dotazy pana Kareše, nicméně jsem jej nepřesvědčil. Pro změnu zřizovacích listin nehlasovali pan Kareš, pan Danda a paní Stefanidesová.

A přece jen ještě jedna věc. V závěrečné diskusi jsem zastupitelům oznámil, že se mnou město prodloužilo o dva roky smlouvu na poskytování ekonomického poradenství (služby nad rámec práce neuvolněného radního!). Podkladem k tomuto rozhodnutí jsou výsledky, kterých nyní město na ekonomickém poli dosahuje. Na toto mé oznámení nebyla žádná reakce. Připomenu, že v dřívějších dobách se takovéto či obdobné smlouvy tajily…

Ing. Václav Dvořák, zastupitel za ANO


Ing. Václav Dvořák ©


Tato diskuse již byla ukončena.
Autor:Předpověď Počasí Vloženo: 2017-02-03 22:11:24 IP: 213.220.247.***
Nepravdy, blafování, mlžení. Hájení neobhajitelnýho. To je co po pár letech zbylo z pana Dvořáka. Bývaly doby, kdy opravdu slušně referoval o dění ve městě. Čím více ale radnice uhýbá z proklamované cesty, tím větší je argumentační nouze pana Dvořáka, který mluví za ty "nemocný a nepřítomný" spolustraníky. Jak píše Pozorovatel, stranické příslušnosti soudruha Dvořáka vyplouvají. V Komunistický straně soudruha Dvořáka přeci nešlo o pravdu, ale o poslušný zvedání ruky a obhajování nesmyslů. To co pan Dvořák poslední dobou "plodí" tady nebo na stránkách Kahanu opravdu zvedá žaludek. A to formou i obsahem. Je po kultivovanosti! Zůstaly smutný cáry.
Autor:tutti van cosi Vloženo: 2017-02-03 14:16:17 IP: 90.181.52.***
úloha dvorního šaška vám docela jde, vám plivnout do tváře řeknete, že prší. To jste tak zatvrzelý ve svém egu?
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-02-02 22:27:58 IP: 37.188.183.***
tutti: Jeden veselej a druhej smutnej... Takovej je život:-)
Autor:tutti van cosi Vloženo: 2017-02-02 10:54:02 IP: 90.181.52.***
o vás se to říct nedá pane Dvořáku, jste fakt smutný případ!
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-02-01 18:25:22 IP: 37.188.183.***
tutti: Přijďte na jednání ZM, až bude nuda. Je s vámi sranda:-)
Autor:tutti van cosi Vloženo: 2017-02-01 10:37:11 IP: 90.181.52.***
nebyla to vička, ani čočovička, byl to oves :-)
Autor:tutti van cosi Vloženo: 2017-02-01 10:03:57 IP: 90.181.52.***
základy PR ANO zvládáte na jedničku - vrhnout lživé obvinění a pak jen tak mimochodem to uvést na pravou míru a k tomu s patřičným komentářem, lhát se nemá pane Dvořáku!
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-01-31 22:19:56 IP: 109.238.41.***
Pozorovatel: Musím uznat, že máte pravdu. Znovu jsem kouknul do přehledu hlasování a máte pravdu v tom, že se pánové Šedivý a Kareš zdrželi hlasování (byť v diskusi regulovaný hazard podporovali). Takže já se za omyl omlouvám, nicméně to s žádnou politickou příslušností nesouvisí - asi vidíte, co chcete vidět.
Autor:IT Vloženo: 2017-01-31 13:23:09 IP: 176.62.232.***
Ale p.Dvořáku,kolik má ANO v zastupitelstvu členů a kolik hlasovalo pro vyhlášku? nedělejte z lidí debily,dopočítat se počtu koalice a opozice nepotřebuje kalkulačku a to jste ekonom o)
Autor:Pozorovatel Vloženo: 2017-01-31 09:27:08 IP: 194.213.41.***
Pane Dvořáku, již Vám z toho všeho patrně poněkud jde hlava kolem. První jméno jste trefil, ale potom proti hlasovali pí. Humlová, p. Kyselák a p. Pikrt a to jsou přeci dva "Vaši přeběhlíci". Proti jednoznačně nehlasoval ani p. Šedivý, ani p. Kareš. Měl by jste se trochu kontrolovat a pravděpodobně i omluvit. Že právě vy, nás občany takto dezinformujete (nebo je to vzpomínka na Vaši původní politickou příslušnost?).
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-01-30 20:56:03 IP: 90.177.42.***
IT je poněkud mimo. Zástupci ANO vystupovali proti hazardu. Naopak jej vehementně obhajovali a proti vyhlášce o zákazu hlasovali pánové Větrovský, Šedivý, Kareš. Myslím, že soudní lidé mají jasno.
Autor:IT Vloženo: 2017-01-30 12:43:51 IP: 176.62.232.***
p.Tichý je asi v křeči z toho že ANo poslalo vyhlášku ke dnu o)
Autor:F. Tichý Vloženo: 2017-01-30 09:21:15 IP: 95.120.59.***
Na tomto i na předchozích jednání zastupitelstva byl bezkonkurenčně největším obhájcem příbramského hazardu pan Petr Větrovský, předseda příbramské ČSSD. Pan Větrovský jinak moc nevystupuje, je opravdu zvláštní, že byl právě v tomto projednávaném bodě tak mimořádně aktivní. Po Josefu Řihákovi je to další člověk z ČSSD, který straně dělá "dobré jméno" a táhne stranu ke dnu. Předseda ČSSD Petr Větrovský je dlouhodobě hlavním strůjcem toho, že zákaz hazardu v Příbrami opakovaně neprošel.
Autor:IT Vloženo: 2017-01-28 16:29:04 IP: 176.62.232.***
o)))) jak říká p.Dvořák:ANO se k problému nepostavilo čelem,ale zády,tohle přirovnání vám neklaplo,podle toho vzorce těžko volitelné.
Autor:tutti van cosi Vloženo: 2017-01-28 11:26:15 IP: 90.181.52.***
a mimochodem občany se neohánějte, na těch vám nezaleží!
Autor:tutti van cosi Vloženo: 2017-01-28 11:24:47 IP: 90.181.52.***
čtu je, abych věděl koho mám/nemám volit, manipulátory s pravdou si to nezaslouží (viz vaše minulé postřehy a nekomentování hysterických výjevů toho, jehož jméno nechci vyslovovat). Bravo!
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-01-28 11:05:35 IP: 83.208.153.***
tutti: Tak je nečtěte:-) Myslím, že bylo pro občany zajímavé vidět, jak se kdo k problému staví. Zase budou volby...
Autor:tutti van cosi Vloženo: 2017-01-28 10:43:04 IP: 90.181.52.***
tak jste měli ten bod odložit a řešit to, až bude ten nemocný zdrav a ta, které tak strašně záleží na lidech, bude mít čas na zastupitelstvo. Docela směšně se jeví ten váš postoj, dlouhé nic neříkající povídání, kdo to sledoval tak ví, jak to bylo. nad vašimi postřehy nevím jestli se mám smát nebo plakat... bylo by snad lepší si je ponechat pro sebe, když jsou vaše!
Autor:tonda Vloženo: 2017-01-28 07:04:51 IP: 176.98.110.***
k tématu ono je to jedno jestli socky ty peníze mají prochlastat nebo je nacpat do automatů pane Vacku
Autor:IT Vloženo: 2017-01-27 20:18:35 IP: 176.62.232.***
Všechny "normální" města včetně Dobříše zakaz VHP už vydaly jen Pb zas je vedle jak ta jedle a tentokrát vinou hnutí ANo.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2017-01-27 19:50:13 IP: 176.98.110.***
Václav Dvořák: Pane radní, osobně oceňuji, že patříte mezi devět statečných zastupitelů, kteří zvedli ruku proti pokračování hazardu v Příbrami. Ve svém pŕispěvku jsem však komentoval skutečnost, že tento problém pro Vás není prioritní. Třeba rozdíl od nespokojených občanů, kterým vadí, že kvůli příjmu cca 30 milionů korun do pokladny města musí příbramští a ve velké míře "sociálně slabí" občané, prosázet v automatech cca 400 milionů korun. Se všemi sociálními a společenskými důsledky pro naše město. Aktuálně to však vypadá, že v Příbrami chybí mezi zastupiteli politická vůle zakázat nebo omezit výherních automatů. Přestože právní možnosti kterými lze problematiku hazardu v našem městě definitivně vyřešit, existují. Naopak mnozí zastupitelé ((Petr Větrovský, Vladimír Kyselák, Pavel Pikrt a další) obhajují možnosti a způsoby jak hazard v Příbrami ochránit. Podobné rozpaky však vzbuzuje i nekázeň Vašeho zastupitelského klubu, který svým rozdílným hlasováním případně neúčastí na jednání hazard fakticky podpořil také. V rozporu s Vaším volebním programem.
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-01-27 16:46:40 IP: 109.72.0.***
Josef Vacek: Zcela ve vašem stylu neslušně překrucujete smysl toho, co jsem napsal. Nemá smysl se s vámi na toto téma bavit, jste manipulační podvodník.
Autor:Kubík Vloženo: 2017-01-27 16:08:33 IP: 109.72.12.***
Je zajímavé, že Josef Vacek ve svém výčtu chybějících členů koalice zapomněl uvést i pana Ciklera....
Autor:Pamětník Vloženo: 2017-01-27 15:50:25 IP: 176.98.110.***
Zákaz neprošel o 4 hlasy a pokud se nemýlím tak 4 koaliční zastupitelé nedorazili. Tak příště přijdou a bude to o.k.
Autor:S930 Vloženo: 2017-01-27 12:11:09 IP: 109.72.5.***
Josef Vacek: nezdá se Vám Váš příspěvek 2017-01-27 11:18:22 tak nějak mimo realitu ? Tedy pokud jste dobře četl článek a ostatní diskutující příspěvky. Chápu, že je potřeba se stále zviditelňovat, ale tohle se Vám nepovedlo. Máte na ing.Dvořáka nějakou jinou patronu? (tedy samozřejmě informační či argumentační)
Autor:Kolemjdoucí Vloženo: 2017-01-27 11:19:56 IP: 109.72.12.***
Karel: Pan místostarosta který zastupitelstvo vedl, měl možnost důležitý bod o hazardu dát prohlasovat a zrušit. Tím by se mohl tento bod dostat do programu některého z příštích jednání, kdy by účast jednotlivých zastupitelů byla vyšší.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2017-01-27 11:18:22 IP: 31.30.101.***
Václav Dvořák: jako radní máte přemýšlet nad tím, zda daňové zisky z hazardu, které jdou do příbramského rozpočtu, nepřevažují nad negativy, jež hazard přináší. Z mého pohledu je to však jednoznačné: Příjem pro město je pouhou dvacetinou toho, co se v Příbrami v automatech prohází. V nich zdaleka nemizí jen peníze gamblerů, ale celých jejich rodin, peníze příbuzných, známých, firem, v nichž hráči pracují, sociální dávky, po milionech tam mizí peníze z pojistných podvodů, krádeží i násilné trestné činnosti. Závislost na hazardu je extrémně silná podobně jako třeba na pervitinu, a gambler ve snaze opatřit si další peníze na hru udělá cokoliv. A pro veřejnost je určitě významným sdělením, že tato problematika není pro Váš klub a Vás osobně důležitá.
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-01-26 22:33:35 IP: 90.177.42.***
Karel: Snad na každém ZM je nějaký velmi důležitý bod, a hazard, alespoň pro mne, k těm TOP nepatří. Starosta ležel v té době v nemocnici, což vím od něj. Místostarostka se mi neomlouvala, já ZM neřídím, tudíž nejsem adresátem omluvenek. Pokud víte, že měl pan Větrovský ohlásit střet zájmu, tak napište proč, já to nevím. Já jen vím, že se angažuje ve fotbale. Ke zdržení se: je přece jedno, oč se hlasuje, hazard není žádná výjimka. Někdy může být důvodem zdržení se projev alibismu, někdy to je projev nevyhraněného názoru, jindy to je projev nedostatečné orientace v problému, jindy zase... Já se také někdy zdržím hlasování. Co považuji za špatné je být přítomen a vůbec nehlasovat - což se také dost často děje. Mohu Vám ale zaručit, že moji kolegové z ANO, kteří se zdrželi hlasování, tím rozhodně nechtěli dát najevo podporu hazardu a vím, že pro jeho rozšiřování by nehlasovali. Není mezi námi v této věci větší myšlenkový rozdíl. Chceme dojít ke stejnému cíli, možná s použitím jiného prostředku. Nehledejte v tom tajuplnosti jako pan Vacek.
Autor:Karel Vloženo: 2017-01-26 21:24:50 IP: 46.135.3.***
Pane Dvořáku, kde byla paní místostarostka se starostou? Je divný, že chyběli oba, nemyslíte? zvlášť pak u tak důležitýho bodu jako je hazard. Pro koaliční partnery to není fér jednání. otázka druhá. Nemyslíte si, že měl petr větrovský při hlasování o hazardu ohlásit střet zájmu? otázka třetí. Přijde mi jako alibismus se u tématu hazardu zdržet hlasování. Vždyť jsem přece pro nebo proti! Selský rozum mi přece říká, že když chci něco zakázat,tak to prostě zakážu a nemelu nesmysly o černých hernách-taková kravina!!!!
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-01-26 20:29:57 IP: 90.177.42.***
Prosím čtenáře, aby "rozbor" pana Vacka brali jako jeho tradiční plky.
Autor:L.Šlehoferová Vloženo: 2017-01-26 20:04:00 IP: 176.98.110.***
Převážně s příspěvky pana JUDr.Kyseláka souhlasím.Hlavně se mi líbí jeho jasná,stručná a důrazná řeč.Při posledním zastupitelstvu právem kritizoval neuklizenou Pražskou ulici od sněhu. Při tom pošimral p.Řiháka pod"bradičkou",že za něj takový stav nebyl.Troufám si tvrdit,že byl!Měla jsem v Pražské ul.prodejnu a o úklidu něco vím.Já i můj manžel,jsme se tam uklízením sněhu a ledu něco nadřeli,záleželo nám na tom,aby zákazníci neupadli. V případě větší sněhové nadílky trvalo několik dnů,než došlo k odvážení sněhu.Podstata věci je ale jasná,to si nebyl nikdo ze zaměstnanců města v Pražské ul. nic koupit,aby zavolal na TS. Kudy chodí městská policie? To ti hoši nevědí,že mají v popisu práce vidět tyto nedostatky ?
Autor:S930 Vloženo: 2017-01-26 18:52:54 IP: 109.72.12.***
Josef Vacek: co brání tomu aby problematika hazardu byla diskutována na dalším zasedání ? Anebo za 2 měsíce ?
Autor:tonda Vloženo: 2017-01-26 18:19:41 IP: 176.98.110.***
pane Vacku! a vy jste začínal kde, vzpomínáte si? Za vaší ery šla Příbram do p......!Je Vám dnes lito že jste byl odstaven od koryta, ale to se stává.Jste jak pan Kalousek....sebrali mu..... a tak štěká.Vaše doba skončila ale vy to pořád nechápete.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2017-01-26 16:36:54 IP: 193.35.102.***
Tak v Příbrami i v roce 2017 zvítězila nad koalicí ANO, TOP 09 a dvou přeběhlíků "hazardní lobby" , opět na celé čáře. Většina podnikatelů v tomto specifickém oboru začínala v době jako taxikáři, zelináři, řezníci, veksláci a partajní nebo svazáčtí funkcionáři. Bývali šlechtou, jezdili v mercedesech a měli honosné vily. A atmosféru té dobu se ve specifické formě snaží udržet zuby nehty i v současnosti. Zřejmě dobře lobbovali, protože ve vládnoucí koalice změnili za dva roky názor na hazard v Příbrami Mgr. Zorka Brožíková (ANO) a ing. Petr Rotter (ANO). Zatímco při předposledním hlasování o budoucnosti hazardu v Příbrami v listopadu 2015 hlasovali proti, tentokrát se jen "zdrželi". A další tři zástupci klubu ANO, starosta ing. Jindřich Vařeka, Mgr. Alena Ženíšková a Roman Mráz, kteří také hlasovali před více než rokem také proti hazardu, nyní z různých důvodů na klíčovém hlasování při jednání zastupitelstva "chyběli". Pokud dobře počítám, tak těchto pět "chybějících hlasů" zastupitelského klubu ANO by v součtu s devíti statečnými zastupiteli z pondělního hlasování na zákaz hazardu v Příbrami stačilo. A koalice by se v tomto případě obešla i bez hlasů přeběhlíků JUDr. Vladimíra Kyseláka a ing. Pavla Pikrta. A tak se usmívám, protože za necelé dva roky si lobbisté hazardního průmyslu nejsilnější zastupitelský klub v příbramském zastupitelstvu, doslova "ochočili".
Autor:Martin Vloženo: 2017-01-26 14:37:28 IP: 109.72.4.***
Jo "návody", to byla vždy silná disciplína pana Kareše. Nějak se však v paměti nemohu dopátrat, který z návodů tohoto pána byl nějakým způsobem přínosným pro příbramské občany, potažmo pro Příbram jako takovou. Hlavně si ale nevybavuji, že by on sám pro Příbram cokoliv dobrého vykonal. Ale na návody to byl vždy velký specialista.
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2017-01-25 14:35:53 IP: 109.72.12.***
Souhlasím, také si myslím že nejméně špatná cesta je plošný zákaz heren.
Autor:Jana Vloženo: 2017-01-25 13:43:08 IP: 109.72.4.***
Pane Dvořák, nenechte si brát elán a sílu a energii. Celá Příbram ví kdo to je Řihák a co to je Kareš, pouze lidé , kteří je neznají jsou schopni jim naletět na jejich stále tekoucí řeči. Naštěstí jen do doby, kdy zjistí že je to vesměs mlácení prázdné slámy. Kareš je známý tím, že dokáže rozeštvat jakékoliv uskupení do kterého se vnutí.Je úplně jedno jestli je to se zaměřením politickým, zájmovým,sportovním .... je to prostě destruktor a s tímto označením se k němu musí přistupovat a před volbama stále občanům jeho vlastnosti připomínat. Jinak se ho město a tím pádem ani jekékoliv vedení města nezbaví..

Podporujeme

Divadlo Antonína Dvořáka Příbram a Kino Příbram
MHD Příbram - jízdní řády

Aktuální jízdní řády najdete ZDE.

REKLAMA

Starožitnosti, antik Chod

© Mgr. Jaroslav Hodrment
Webhosting a domény od GIGASERVER.CZ
Právní doložka