www.turistika-brdy.cz | www.ohkpb.cz | www.kdno.cz |

Šance odpovídá starostovi: Šance nepřebírá odpovědnost za výroky a jednání pana zastupitele Kareše

2016-10-24 11:33:02 | JUDr. Dagmar Říhová, Mgr. Vladimír Král ©

Vážený pane starosto, bylo by opravdu poněkud naivní se domnívat, že Šance pro Příbram zůstane jen u červených nosů. Naši voliči tu nadsázku správně pochopili a svůj hlas nám dali v očekávání změny poměrů v našem příbramském rybníčku. Tak jako my, i oni věřili, že se dokážeme bavit slušně, vzájemně se respektovat a na věcech, které jsou ku prospěchu města, spolupracovat.

Foto

JUDr. Dagmar Říhová a Mgr. Vladimír Král, příbramští zastupitelé za Šanci pro Příbram.
(Foto Mgr. Jaroslav Hodrment ©)

Volby rozdaly karty a ANO nás odsunulo do opozice. Akceptovali jsme to, stejně jako vývoj v samotném hnutí ANO, který do opozice zahnal i své dva členy a je nyní možná vděčné za podporu, které se koalici dostává od nezařazených zastupitelů.

Šance nejednou prokázala, že je opozicí konstruktivní a podpořila záměry, které považuje za správné. Těžko nás však nutit, abychom jen v zájmu dobrých vztahů podporovali to, co podle nás městu a jeho občanům škodí. To není jen úkolem opozice, ale každého slušného občana tohoto města, kterému jde o jeho dobro. Mělo by to být i cílem koalice – a my věříme, že tomu tak je. Některé kroky nás o tom nepřesvědčují, spíše vyvolávají pocit, že vedení radnice považuje za nutné za sebou nechat nějaký pomník.

Dobrou vůli jsme projevili mnohokrát. Naposledy v případě Domu Natura, který je prvním konkrétním příspěvkem k podpoře a rozvoji cestovního ruchu ve městě, jenž byl významnou součástí volebních programů nejen koaličních stran. Mrzí nás, že ze strany vedení města byl vznik Domu Natura, o který jsme se částečně také zasloužili, možná právě z tohoto důvodu přijat s malým porozuměním, ačkoli je přesně tím, co může naše město pozitivně zviditelnit a přivést do něho návštěvníky, o nichž se doposud spíš jen hovořilo a spekulovalo. Věříme, že vedení města časem také pochopí přínos tohoto zařízení, které je nezištně určeno všem, a bude mu věnovat svou přízeň.

Mrzí nás, že vedení města a konkrétně pan starosta spatřuje zásadní problém ve vystupování jednoho ze zastupitelů, který byl zvolen na kandidátce Šance pro Příbram. Každý zvolený zastupitel svůj mandát vykonává podle svého svědomí a způsobem, který sám považuje za vhodný. Je to jeho svaté právo, kdy nikomu, kromě jeho voličů, nepřísluší jej volat k odpovědnosti, pokud ovšem svým jednáním nepřekročí meze dané zákonem. Pro takový případ vyplývá řešení ze zákona, nikoli z otevřených dopisů. Zastupitel pan Ing. Petr Kareš byl zvolen na kandidátce Šance pro Příbram za uskupení Příbramáci pro Příbram. Způsob, jakým vystupuje na veřejnosti, nemusí být samozřejmě totožný s tím, jak vystupují samotní členové Šance. Je to ovšem jeho věc coby suverénního a nezávislého zastupitele města. Pan Ing. Kareš odpovídá pouze svým voličům, nikoli členům hnutí Šance pro Příbram, eventuálně těm, do jejichž osobnostních práv by zasáhl. Dlužno dodat, že nemáme žádné důkazy o tom, že by projev pana Ing. Kareše byl lživý. My sami nekritizujeme vystupování zastupitelů zvolených na kandidátkách jiných politických hnutí či stran, ačkoli se rovněž někdy můžeme cítit některými jejich výroky neprávem poškozováni.

Svým hlasováním na zastupitelstvu dáváme najevo svůj postoj a činíme tak s nejlepším vědomím a svědomím a podle nás odpovědně vůči těm, kteří nás zvolili. V tomto smyslu budeme jednat i nadále a nemáme nijak v úmyslu překvapit své voliče nekonzistentními postoji, odporujícími tomu, co jsme se ve svém volebním programu zavázali prosazovat.

V žádném případě nepřebírá Šance odpovědnost za výroky a jednání pana zastupitele Kareše, ale ani za jakákoli vystoupení kohokoli ze zastupitelů zvolených za Šanci nebo jejích členů či sympatizantů, pokud se současně s jejich jednáním oficiálně neztotožní. Tak to vnímáme i v případě ostatních zastupitelů a dalších osob, které jsou nějakým způsobem spojovány s určitým politickým subjektem, nevystupují-li prokazatelně jeho jménem. Neodvážili bychom se radit, nebo dokonce přímo přesvědčovat kteréhokoli zastupitele, jak má jednat. Je to jeho výsostné právo dané mandátem, který získal.

Velmi nám záleží na kultivaci příbramského společenského i politického života a způsobů, jakým se prezentuje. V toto smyslu se také distancujeme od všech nezodpovědných a neuvážených projevů, ať už vzešly od kteréhokoli politika, bez ohledu na to, za jaký politický subjekt byl zvolen. Za rozhodující považujeme případné oficiální stanovisko politické strany nebo hnutí, nikoli mnohdy emotivní a neuvážené výroky jednotlivců. Akcentujeme řešení případných sporů diskusí na zastupitelstvu, nikoliv výměnou otevřených dopisů.

Vážený pane starosto, politika je komunikace. Je tedy zřejmé, že bez komunikace se politika dělat nedá. Proto Vám nabízíme v rámci korektních vztahů pravidelné setkávání se s Klubem zastupitelů Šance pro Příbram.

JUDr. Dagmar Říhová, Mgr. Vladimír Král


JUDr. Dagmar Říhová, Mgr. Vladimír Král ©


Tato diskuse již byla ukončena.
Autor:Pavel Franta Vloženo: 2016-10-27 09:12:22 IP: 109.81.208.***
Když se níže podepsaný vylučuje z diskuze dobrovolně nemělo by se mu v tom bránit, nebo si to ještě rozmysí.
Autor:Pamětník Vloženo: 2016-10-26 06:26:27 IP: 176.98.110.***
Pro Vild: Odpověď na dopis pana starosty je slušná a hlavně že je, kdo chce, tak jí rozumí. Nabízí i řešení ve formě setkávání klubu pro zlepšení komunikace, to je dobrá zpráva. Že to psal asi právník, no to je jenom dobře, alespoň se ve své odpovědi nedopustili urážek a sprostot. A jestli to svému kolegovi tolerují, to nechte laskavě na nich.
Autor:Karel Vild Vloženo: 2016-10-26 00:02:06 IP: 109.72.12.***
Bla, bla , bla. To jsem pochopil z dopisu Šance. Silně mi to připomíná většinu politiků v našem státě. Keci, keci a hodně cizích slovíček a pak zjistíte , že nám nebylo vlastně nic vysvětleno. Ani bych se nedivil kdyby to psal "nějaký právník". Jen nás utvrzujete jak jste to doopravdy mysleli a je dobře , že jste v opozici a doufám , že tam i zůstanete. To co předvádí Petr nemá nic společného s normálním chováním a divím se , že mu to Šance toleruje. Stáňo Vám také nerozumím . Jestli jste nepostřehla změnu na radnici(samozřejmě k lepšímu) tak snad nejste z Příbrami. Lindo jednoduché a výstižné.
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-10-25 19:32:34 IP: 176.62.232.***
Linda: tak proč to čtete a vyjadřujete se? to jako kdo bude mít poslední slovo?? Se sklaními příznivci jednoho týmu je opravdu Ztráta času diskutovat.
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-10-25 19:11:17 IP: 81.192.235.***
pro Stáňa V. To máte pravdu, ale přemýšlet nad vaším textem je stráta času.Přečetla jsem si spětně Vaše komentáře a nějak se v tom ztracíte.
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-10-25 19:05:44 IP: 176.62.232.***
pro p.Dvořáka: jasně jsem psala, že hodnotím pouze to, co momentálně vnímám...to, že jsem nesledovala pečlivě, tak jako momentálně sleduji dění na radnici, jednání p.Říháka neznamená, že jsem v PB nežila a neměla ani páru o tom, co se ve městě děje...někdy je dobré nad textem po přemýšlet o)
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2016-10-25 18:43:35 IP: 83.208.153.***
Stáňa: Píšete mi, že nemůžete ten levl poctivě hodnotit, ale já reagoval právě na Vaše hodnocení... Linda Vám zcela přesně odpovídá, myslím že velmi dobře chápe psaný text.
Autor:LR Vloženo: 2016-10-25 17:46:45 IP: 176.62.232.***
Kareš lhal v přímém přenosu, tak o co Vám všem jde. To je neomluvitelné .
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-10-25 17:33:38 IP: 176.62.232.***
Pro Lindu: Asi dost dobře nechápete psaný text...asi tak.
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-10-25 17:28:33 IP: 81.192.235.***
Stáňa V. Je marněním času Vám odpovídat, ale udělám to. Důvod výstupu se Stefanidesovou a Karešem je stejný. Oba veřejně lhali. A jak Stefanidesová, tak Kareš to dělali jenom a jenom pro svůj prospěch. Stefanidesová chtěla funkci, Kareš nechce od koryta.Celá kauza je o tom, jestli máme tolerovat politikům lež, nebo mají za ní nést odpovědnost,nebo alespoň se stydět. Když politiku ve městě nesledujete a ani za Řiháka jste nesledovala, jak píšete, tak srovnání nemáte a nerozumím Vaším příspěvkům.Jde Vám jenom o kopání do starosty? Já ho obdivuji, protože trpělivost s Karešem, Vackem a jím podobnými mne by scházela.
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-10-25 16:34:35 IP: 176.62.232.***
Mám stejný nzor jako p.Hron...také jsem pochopila, že je to diskuzní forům určené k poplácávání se po ramenou.
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-10-25 16:30:29 IP: 176.62.232.***
Pro p.Dvořáka: nesedím na zastupitelstvu, nejsem na radnici, tudíž rozdíly mezi p.Říhkem a současným p.starostou nemohu poctivě hodnotit. Zaznemenala jsem pouze nevybírávé jednání p.starosty vůči těhotné p.Stefanedisové a nynější neadekvátní reakci na p.Kareše. A srovnávání intelektů bych se vůbec neodavažovala, nikdo si o sobě, a svých blízkých, nemmyslí, že je blbec/blbci. Chování p.Říháka jsem nikdy nesledovala, jelikož mě to nezajímalo....Zdejší vyroky p.Hodrmenta ani nemá cenu komentovat.
Autor:Martin Vloženo: 2016-10-25 15:48:24 IP: 109.72.4.***
Strana, resp. hnutí, které doposud nedokázalo srozumitelně a jasně vysvětlit, kdo stál za financováním jejich volební kampaně pro mě zůstane i nadála spjato pouze s onou nezbytnou klaunskou proprietou. Proto mě jejich odpověď ve stylu "vlk se nažral a koza zůstala celá" vlastně nepřekvapila. Pokud jim nevadí mít ve svých řadách někoho kdo jim tak velkolepě poskytuje "medvědí služby", je jakákoliv další debata vlastně zbytečná. Z úsměvu, který s takovou pompou chtěli vrátit do Příbrami zůstala jen poněkud nahořklá pachuť.
Autor:S930 Vloženo: 2016-10-25 14:55:39 IP: 109.72.5.***
evidentně se diskuse zvrhává (nikoliv poprvé) jiným směrem. Podobně jako když se objeví diskutující Josef Vacek. Jistý anonyme, prosím, jaká jsou Vaše fakta o závislosti p.Hodrmenta na současné radnici? Nějaká smlouva, prokazatelná finanční podpora nebo něco jiného hmatatelného ?
Autor:jistý anonym Vloženo: 2016-10-25 14:14:49 IP: 89.103.52.***
J. Hodrment - ne, že jsem si "nepovšiml", ale takové farizejství u Vás jsem opravdu nepředpokládal. Za "věcný nesmysl" já považuji Vámi uvedenou možnost skrývání urážek etc. do jakýchsi citátů - citát je doslovně uvedený cizí(!) text, tedy autor příspěvku si ho nemůže vymýšlet a ani za něj nést odpovědnost, což se týká i Vaší právní odpovědnosti, která citací použitou v příspěvku diskutujícího škody určitě nedojde. Já sice vnímám Vaši závislost na radnici, ale rozumný odstup by Vás v tomto prostředí, nenávistném vůči jakékoliv opozici a kritice, ctil. Vaše "řízení diskuse" výhrůžkami o vyloučení z těchto diskusí nehodlám komentovat, nicméně v tolik akcentovaném "Kodexu diskutéra" jsem nenalezl zákaz navrhnout redakci určitý postup nebo řešení. Odvolávání se na 4. bod kodexu je pokrytecké skrývání neuvěřitelně hulvátského ataku JUDr. P. Čámského na prezidenta republiky! A teď jak - budeme vylučovat?
Autor:J. Hodrment Vloženo: 2016-10-25 13:24:30 IP: 176.98.110.***
Ivane, nač ta ostrá reakce. Diskuse je "řízena" pouze a jen ve smyslu dodržování Kodexu diskutéra. Víš dobře, že bych nikoho z diskuse nevylučoval za jeho názor. Právně jsem odpovědný já (jednotné číslo). Případné následky za nedodržení Kodexu si ponesu zase já. Pokud tento fakt někdo nerespektuje, nemá zde opravdu co dělat. To bychom pak mohli veškeré diskuse na tomto serveru ukončit.
Autor:Obyčejný občan Vloženo: 2016-10-25 13:23:04 IP: 90.181.147.***
Rozumím článku pana starosty.Nerozumím článku Šance.(zřejmě můj mozek odmítá rozumět tomu, co se plkalo před r.1989)
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-10-25 13:08:11 IP: 176.62.232.***
pro Jardu Hodrmenta////jelikož spoustě věcí nerozumím, pochopil jsem až teď, že je tato diskuze řízena. Že mne to nenapadlo hned!? Chápu sice, že jsi za obsah takových diskuzí právně odpovědný ty (jednotné číslo), nechápu ale, že hodláte vylučovat z diskuzí, "budeme nuceni", (množné číslo). Já sám se tedy z řízené diskuze vylučuji dobrovolně. Užil jsem si jich dost při PŠM. Nechť se tedy k názorům přistupuje jednotně, ale beze mne.
Autor:jana Vloženo: 2016-10-25 13:05:45 IP: 109.72.4.***
Smutné , čtení, očekávala jsem realistickou reakci na chování neurotizovaného zastupitele Kareše, který v současnosti nereprezuntuje žádné uskupení, žádnou stranu, ani hnutí, ale pouze sebe. Bohužel se projevuje u něj především jeho hlavní vlastnost = destrukce všeho a vždy.Měla jsem docela dobrý pocit s chování pana Krále i paní Říhové, ale že se k tomuto kolegovi postaví takto alibisticky mě vnuká myšlenku, copak by se asi stalo, kdyby jej za hulvátsví a demagogii veřejně odsoudili, copak má jejich kolega z voleb v ruce, že jsou schopni jeho chování i jednání takto bagatelizovat a téměř trapně jej mlčky tolerovat.Panu starostovi bych doporučila před jednáním aplikovat nějaký uklidňující prostředek , protože zastupitel Kareš je osoba, která nemá vyvinut základní mechanizmus zpětné vazby na své chování a bez jakýkoliv poučení z toho jak ho vnímá téměř celá Příbram bude ve svém hulvátském, lživém projevu pokračovat a město se ho zbaví bohužel až po volbách.
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2016-10-25 13:01:04 IP: 83.208.153.***
Stáňa V.: Je mi líto, že nevidíte rozdíl v levlu pana Řiháka a současného starosty. Tím neříkám, že je současný starosta bez chyb, stejně jako každý. Já rozdíl v intelektu, rozhledu, úrovni vystupování... vidím veliký. To, že v nějaké vypjaté situaci vybuchl, ač třeba neměl, na tom vůbec nic nemění. A pro Pavla N: Ano, starosta v reakci na nehorázné lži a pomluvy pana Kareše vybuchnul. To je ale něco jiného, než předvádění se. To dělá právě Petr Kareš. Bez obsahu se předvádí.
Autor:J. Hodrment Vloženo: 2016-10-25 12:55:02 IP: 176.98.110.***
Vážený "jistý anonyme". Patrně jste si nepovšiml, že v bodu 4. Kodexu se nerozlišuje, zda je jeho obsah naplněn vlastním příspěvkem nebo citátem do příspěvku vloženým. Takové rozlišování by evidentně byl věcný nesmysl. To by pak kdokoli mohl svoje urážky, vulgarity a podobně skrývat do citátů. Dále se na Vás obracím s důraznou žádostí, abyste laskavě ponechal na mé úvaze, jak budu tuto diskusi řídit, a nevkládal sem své hypotézy o mé podjatosti. Za obsah diskusí na tomto serveru jsem právně zodpovědný já, nikoli Vy. Pokud tento fakt nehodláte respektovat, budeme nuceni Vás z těchto diskusí vyloučit.
Autor:jistý anonym Vloženo: 2016-10-25 11:10:31 IP: 89.103.52.***
Ivan Hron - na zcenzurovaný příspěvek "Předpovědi Počasí" by šel aplikovat bod 4 kodexu, pokud by to ovšem bylo vlastní vyjádření autora. Jenže to nebylo a tak se vnucuje vysvětlení, že se jedná o "ochranářské" opatření redakce vůči spřízněné duši. Smazaný příspěvek s tématem diskuze konvenoval a v ničem kodex neporušoval, tudíž nezbývá, než konstatovat, že redakce (potažmo podepsaný J. Hodrment) porušila svůj vlastní Kodex diskutéra (viz bod 1 kodexu). Předpokládám, že obsah předmětného příspěvku vzbudil zvědavost těch, kteří neměli možnost se s ním seznámit a tak by redakce měla ve smyslu deklarované novinářské etiky text vrátit (s omluvou za porušení pravidel), nebo umístit odkaz na příslušnou internetovou stránku (viz bod 8 kodexu).
Autor:Pavel N. Vloženo: 2016-10-25 10:00:20 IP: 195.113.225.***
Pro Zdeněk Šlehofer st. - říkáte, že se pan starosta nepředvádí? To nemůžete myslet vážně. Minulé zasedání bylo důkazem naprostého nezvládnutí situace při jednání.
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-10-25 09:37:32 IP: 176.62.232.***
Pro Pavla N.: Taky mi vadí chování p.starosty a to proto, že jsem očekávala, že teď už to bude jiná úroveň, jiný levl...bohužel. Ono zůčastnění, by si měli místo "prsení se" na zdi svých kanceláří nechat namalovat údajný Voltaierův výrok: Nesouhlasím s vámi, ale budu se do smrti bít za to, aby jste mohl říct svůj názor.
Autor:Zdeněk Šlehofer st. Vloženo: 2016-10-25 09:35:46 IP: 176.98.110.***
pro Pavel N: byl jste někdy svědkem vedení zastupitelstva pány Řihákem a Šedivým? Asi ne, to by jste takový blábol nenapsal. Konečně máme starostu, který hovoří jasně, stručně a nepředvádí se při různých příležitostech. Vy nevidíte s jakou arogancí se p.Kareš předvádí?
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-10-25 09:30:19 IP: 176.62.232.***
pro jistý anonym Vloženo: 2016-10-25 08:02:10//////nemohu se samozřejmě vyjadřovat za redakci, ale přidám vlastní pozorování jevu "kodex diskutéra" prakticky na všech serverech kde se diskutuje. Dnes je v módě užívání cizích slov. Například, když někdo něco zpacká, je módní říkat že "selhal lidský faktor". "Kodex diskutéra" bych přeložil do češtiny jako "nehodící se škrtněte". Z toho co se na diskuzích cenzuruje a co naopak zůstává bez povšimnutí jsem se snažil vypozorovat nějakou logiku. Asi jsem jí našel. Hlava XXII. Zcenzurovaný příspěvek jsem četl. Podle mne přiléhal k tématu článku, což se zdaleka o mnohých jiných příspěvcích říci nedá. Kontroverzně na mne ale působil. Jak ale jinak, v diskuzích? :)
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-10-25 09:24:35 IP: 176.62.232.***
Pro redakci: v níže uvedeném příspěvku se distancujete od "napadanení", že v podstatě "meldujete" ve prospěch radnice. Smazáním pouhého opisu v příspěvku, jste přispěli k potvrzení této myšlenky.
Autor:Pamětník Vloženo: 2016-10-25 09:19:00 IP: 176.98.110.***
Většinou se lidé vyjadřují ve smyslu, že si to měl starosta vyřídit na stejném médiu, kde k nepřesnostem od Kareše došlo.A jasné je, že když starosta spoustu hodin řídí jednání, není to jednoduché a může se dopustit chyby.Dříve bylo normální, že se starosta střídal s místostarosty, ti si řídili alespoň věci, které mají v gesci. Jak čtu tak Šance nabídla v rámci zlepšení komunikace pravidelné setkávání klubu Šance se starostou, to je dobrá zpráva. Odpověď na otevřený dopis je dobrá , ale lepší by bylo se bavit, než si psát.
Autor:S930 Vloženo: 2016-10-25 08:18:04 IP: 109.72.5.***
Pavel N: zde je zapotřebí se starosty zastat. On není moderátor diskuse. On řídí zasedání zastupitelstva. A jako řídící osoba má jistá práva (možná bych řekl i povinnosti), která vůči ing.Karešovi doposud nevyužil (což mohl udělat již nesčetněkrát).A nad věcí by měli být všichni.
Autor:jistý anonym Vloženo: 2016-10-25 08:02:10 IP: 89.103.52.***
Redakce - porušení Kodexu diskutéra spočívá v přetištění textu P. Čámského z FB?
Autor:Pavel N. Vloženo: 2016-10-25 08:00:55 IP: 195.113.225.***
Pane starosto Vařeko, vadí mi Vaše chování. Zejména to, že se nedokážete ovládat i při vypjaté situaci. Vy jste ten, kdo má zasedání zastupitelstva řídit a vhodně moderovat! Vy jste ten, kdo by měl zůstat nad věcí!
Autor:S930 Vloženo: 2016-10-25 07:12:07 IP: 109.72.5.***
Jindřich Vařeka: domnívám se, že jste měl volit jinou cestu odpovědi. Tato je sice lákavá pro svou rychlost, ale vzhledem k počátku komunikace a k citlivosti tématu to podle mého názoru mělo být jinak.
Autor:Redakce Vloženo: 2016-10-25 05:28:55 IP: 176.98.110.***
Diskutující "Předpověď počasí" byl z diskuse vyloučen pro porušení Kodexu diskutéra. J. Hodrment
Autor:jistý anonym Vloženo: 2016-10-25 00:58:27 IP: 89.103.52.***
Předpověď Počasí - jeden by řekl, že zrovna právníci zvažují každé slovo...* Tak jsem také zvědav, zda se dr. Kyselák vzdá mandátu, nebo ho jen přestane vykonávat či kde bude "zasedat" při jednání MZ, když nemůže být ve stejné místnosti s Ing. Karešem... Jinak si myslím, že adekvátní formou reakce na inkriminované tvrzení P. Kareše by spíš bylo její uveřejnění - nejlépe na stejných stránkách (obdoba institutu "odpověď" dle tiskového zákona) a v případu odmítnutí třeba na těchto včetně dalších nožností (Periskop, Kahan, PD). Takhle to bylo skutečně nedůstojné divadlo :-( ____________ * Proboha, kolik panáků musí člověk vypít, aby takhle odhalil své nitro?
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-10-24 23:25:27 IP: 176.62.232.***
Předpověď počasí: asi tak o))))
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-10-24 19:23:55 IP: 81.192.235.***
Mám pocit, že si Šance svým prohlášením přivázala kouli k noze. Teď to budou muset s Karešem dokopat až k volbám a tam je stáhne ke dnu. Hold i obojakost se může setsakramensky nevyplatit.
Autor:Vařeka Jindřich Vloženo: 2016-10-24 19:14:29 IP: 81.192.235.***
Vážená paní doktorko Říhová, vážený pane magistře Králi, dovolte mi, abych vám upřímně poděkoval za vaši vyčerpávající odpověď. Diskutujícím zdá se tato odpověď sice neurčitá, mně však zcela postačila. Pro mne osobně z ní vyplývá to podstatné. 1/ Chování ing. Kareše není překážkou toho, aby byl tento zastupitel pevně ukotven ve vašich řadách. 2/ Lhaní vašim voličům nevidíte jako až tak velký problém, abyste se o něj zajímali a jednoznačně se k němu postavili. 3/ Stejně tak nevnímáte jako problém stále se stupňující útočnost a plánovité vytváření konfliktů v průběhu zastupitelstva i mimo něj. Je to samozřejmě vaše právo a já ho plně respektuji. Dále oceňuji vaši výzvu ke vzájemnému pravidelnému setkávání. Předpokládám však, že tato nabídka je míněna od vás dvou a pana ing. Kareše se nijak netýká. V takovém případě a pouze v takovém případě bych musel nabídku zdvořile odmítnout. Do politiky jsem vstoupil s přesvědčením, že lhát a krást se nemá a mám velký vnitřní problém hledat společnou řeč s někým, komu je tato zásada zcela cizí. Vařeka Jindřich
Autor:J. Adámek Vloženo: 2016-10-24 18:46:34 IP: 95.105.59.***
Mandát zastupitele a odpovědnost k voličům není svatý grál. Obzvláště v tom případě, kdy není známo, zda Petr Kareš vůbec nějaké voliče má. Za Šanci sice kandidoval, ale jinak je v ní za Příbramáky pro Příbram. Může se přihlásit někdo, kdo je členem uskupení Příbramáci pro Příbram? Pan Kareš se také často obrací ke svým voličům, občanům, kteří jej prý oslovují z náměty či dotazy. Já jsem ale zatím žádného Karešova voliče, příznivce ani neviděl, ani neslyšel, ani nečetl. Za to jsem mnohonásobně viděl, slyšel a četl jeho kritiky. Pokud nějaký takový volič či příznivec pana Kareše opravdu existuje, měl by teď vystoupit a už konečně říci panu Karešovi s plných plic: fuj, tohle se nedělá!
Autor:Světoběžník Vloženo: 2016-10-24 18:18:27 IP: 105.80.120.***
Řekl bych, podstatná nesprávnost výše uvedeného vyjádření Šance spočívá v tom, že se zde mluví pouze o odpovědnosti k voličům, respektive k voličům pana Kareše. To je pro Šanci to nejdůležitější. Představme si ale na chvíli, jen čistě pro názornost, že by tito voliči byli třeba nacisté nebo radikálové. Tím chci naznačit, že takzvaná a proklamativní odpovědnost k voličům není to jediné, co by v politice, v životě, mělo být to nejpodstatnější. Podstatné jsou hodnoty etické, platné po tisíciletí: slušnost k druhým lidem, pravdomluvnost. Nechci se stavět do role nějakého moralisty. Ale je přeci zcela jasné, že právě tyto principy p. Kareš již delší dobu jako politik porušuje, a to opakovaně a dosti brutálně. Předpokládal, jsem, že právě toto bude leitmotiv vyjádření Šance směrem k panu Karešovi. A to zde bohužel nevidím.
Autor:F. Tichý Vloženo: 2016-10-24 17:45:46 IP: 95.120.59.***
Myslím, že se Šance od pana Kareše formálně distancovala tím, že nepřebírá odpovědnost. Ale udělala to takovým vlažným, šalebným, chytristickým způsobem. Distancuje se, pokud se s jeho "jednáním oficiálně neztotožní". A to se dosud neztotožnila. Takže se distancuje, ale výslovně nevylučuje, že se někdy později s jednáním pana Kareše ztotožní. "Aby se vlk nažral a koza zůstala celá" - to je charakteristika jednání Šance. Kareš evidentně přinejmenším překračuje meze slušného chování. Mírně řečeno. To je snad jasné naprosté většině lidí, kteří se o příbramskou politiku zajímají. Tak tohle je pane Králi a paní Říhová hodně vlažné stanovisko. Skoro bych řekl trapné.
Autor:S930 Vloženo: 2016-10-24 17:05:09 IP: 109.72.5.***
Stáňa V.: no právě. A proč by se od něj distancovat neměli? Samozřejmě, že jsem si četl pozorně
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2016-10-24 16:45:16 IP: 109.72.12.***
Šance dostala šanci se distancovat, což neučinila. Vzpomínám si, jak v týdnu před komunálními volbami nám ve schránce přistál dopis od krále i s královskou korunou, se zaručenou zprávou že Příbramské ANO je již předem domluveno na spolupráci s ČSSD. Co víc k tomu dodat....
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-10-24 16:02:29 IP: 176.62.232.***
S930: to je těžký..proč by se měli od něj distancovat? Přečtěte si to znovu o)
Autor:S930 Vloženo: 2016-10-24 15:50:11 IP: 109.72.5.***
Stáňa V.: ano, četl jsem pozorně. A v celém vyjádření jsem NENAŠEL zmínku o tom, že by se Šance DISTANCOVALA od chování ing.Kareše (tak jak to dělají jiné= politické subjekty v případě nesouladu se stranickou tezí, normou, směrem či jak si to pojmenujete). Ne, není a nebylo smyslem mého příspěvku vrážet do Šance klín či začít předvolební boj. Smyslem bylo poukázat na to, že výše uvedené vyjádření má daleko k přímosti (nechce se mi použít výraz upřímnosti). Pokud by tomu tak bylo pak by představitelé Šance reagovali prohlášením typu: "distancujeme se od vyjádření ing.Kareše na jednání dne..... atd, atd, toto jeho vyjádření není v souladu s vystupováním Šance jako celku...atd, atd". Konec, zbytek si můžou se starostou vyříkat v kanceláři. Tohle jediné my mě stačilo k tomu abych nabyl přesvědčení, že kultivovanost Šance (je jedno zda je či není v opozici, jedno zda s jejich programem souhlasím či nikoliv) nebyla ničím a nikým dotčena.
Autor:KM Vloženo: 2016-10-24 15:46:12 IP: 176.62.232.***
Mám ještě připomínku k firmě Staler a článcích o ní na těchto stránkách, velice zajímavé a pravdivé je vyjádření pana Tomáše Melichara na konkurenčním webu, ten problematice na rozdíl od místních rozumí!!
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-10-24 14:41:45 IP: 176.62.232.***
Pro S930: vůbec nachápu váš apel na to, aby Šance řešila jejich člena, pokud jste četl pozorně jejich vyjádření, tak jsou v něm všechny odpovědi na vaše argumenty. Takto to vypadá, že vám, a nejen vám, jde jen o to "vrazit do Šance klín" a trochu je začit oslabovat. Tak na mě působilo i vystoupení na zastupitelstvu a pozdější vyjdření zde p. starosty. Takový počínající předvolební boj o)
Autor:LR Vloženo: 2016-10-24 13:18:20 IP: 176.62.232.***
Vzhledem k tomu že byl pan Kareš na kandidátce Šance tak i jeho konání a vyjadřování samozřejmě tuto stranu poškozuje. Tak to prostě je.
Autor:S930 Vloženo: 2016-10-24 12:42:33 IP: 109.72.5.***
To je velmi, ale velmi podivná reakce vyhýbající se naprosto všemu co bylo ve starostově otevřením dopise uvedeno. Proč neumí zástupci Šance reagovat přímo a přímo starostovi odpovědět byť by se mu to nelíbilo? Hleďte na můj názor dle odstavců: 1) hnutí ANO má takovou moc, že Šanci odsunulo? Není to náhodou trošku jinak? Třeba, že selhala komunikace a ve víru osobních žabomyších válek se Šance usadila v řadách opozice?; 2) tento je zcela bezpředmětný; 3) zde je potřeba vyzdvihnout zásluhy Šance? Pokud nějaké jsou (a já v to věřím) tak byli jistě již prezentovány a netřeba je znovu omílat; 4) problém s vystupováním jednoho ze zastupitelů zvoleného za Šanci nemá jen vedení města, potažmo starosta!! Snad nejste pane Králi a paní Říhová, hluší a slepí. Sami se chováte slušně, jednáte věcně a konkrétně. Chování jednoho ze zastupitelů zvoleného za Šanci Vám nepřijde minimálně nevhodné? Proč již v tomto odstavci p.Kareše nejmenujete? Podle Vás tedy i přesto, že byl ing.Kareš zvolen za Šanci, byť za uskupení, které z dnešního pohledu je pouhým parazitem na Šanci, není Šanci za své veřejné chování a vystupování odpovědný??? Znamená to tedy, že se s veřejným chováním ing.Kareše vystupujícím jako zastupitel zvolený za Šanci ztotožňujete!!! 5) to je správné a slouží Vám to ke cti, nicméně je to Vaše povinnost vůči vašim voličům; 6) ale ano, ing.Kareš zvolený zastupitel za Šanci se svým chováním podílí na veřejném obrazu Šance. Za jeho výroky tedy nesete (a ponesete) odpovědnost. Nikdy se žádné politické uskupení veřejně neztotožňuje s názory svých členů. Pouze v případě názorového nesouladu či nevhodného vystupování se politické subjekty od takových členů DISTANCUJÍ. Což Vy zjevně nečiníte. Ano starosta možná trošku alibisticky zvolil otevřený dopis, ale můžeme mu to mít za zlé když vidíme a slyšíme, že chování ing.Kareše zvoleného za Šanci má opakující se charakter se vzestupnou tendencí? 7) správně a já doufám, že tuto Vaší nabídku starosta využije

Podporujeme

Divadlo Antonína Dvořáka Příbram a Kino Příbram
MHD Příbram - jízdní řády

Aktuální jízdní řády najdete ZDE.

REKLAMA

Starožitnosti, antik Chod

© Mgr. Jaroslav Hodrment
Webhosting a domény od GIGASERVER.CZ
Právní doložka