www.turistika-brdy.cz | www.ohkpb.cz | www.kdno.cz |

Jindřich Vařeka: Ohlédnutí za příbramským Krampuslaufem

2016-12-08 06:53:41 | Ing. Jindřich Vařeka ©

Žádná společenská akce v historii Příbrami nevyvolala tolik diskusí, a to před jejím konáním, i po jejím skončení. Ať už si o ní myslíme cokoli, byla bezesporu vyvrcholením letošních oslav. Rád bych se proto k tomuto tématu s mírným odstupem vyjádřil i já.

Foto

Ohlédnutí za příbramským Krampuslaufem.
(Foto Pavlína Svobodová ©)

Začnu tím, co nevyšlo přesně podle plánů:

1. Příjezd do města a parkování kolabovaly. To je bohužel fakt, se kterým bylo více méně počítáno, a přes veškerá možná opatření se nepodařilo plynulost provozu dosáhnout. Do obrovského náporu vozidel přijíždějících doslova na poslední chvíli se nachomýtla malá nehoda na Evropské, a na problém bylo zaděláno.

Chápu, že to, že všechna možná parkovací místa, k nimž dovedla návštěvníky navigace, zafungovala bezchybně, to je bráno jako samozřejmost.

Poučení pro příště: začátek programu rozprostřít do delšího časového úseku tak, aby se příjezd vozidel nekoncentroval do jediného okamžiku.

2. Natažení programu. Skupiny účinkujících se po cestě občas zapomínaly. Diváci u zábran chtěli mít snímky s čerty a čerti byli v tomto ohledu opravdu přející. To mělo za důsledek natahující se „díry“ v průvodu a celkový skluz programu. Na straně druhé, tisíce dětí i dospělých si odnesly selfíčko s čertem, anebo si na čerta aspoň sáhly. Pro příště: důsledněji vyžadovat dodržování scénáře a časového plánu.

3. Zpoždění odpálení ohňostroje. Bylo velmi nepříjemné pro ty, kteří přišli jenom kvůli němu. Po zpožděném průvodu došlo až k poeticky trapné situaci. Dohoda byla jasná: „Franto, já mávnu, ty púšťaš“. Moderátor Marcel Forejt vydal pokyn ke zhasnutí světla veřejného osvětlení, a Franta… nic. Skvělý moderátor neztratil hlavu, šikovně to zamluvil, chvíli počkal, vydal pokyn znovu a… Franta opět nic. To už organizátoři žhavili linky do běla. Atmosféra v zákulisí rychle houstla. „Kde je Franta? Neviděl někdo Frantu? Kdo viděl Frantu naposled? Kdo to umí zhasnout místo něj? Pro diváky je 10 minut čekání dlouho, ale pro organizátory to byla celá věčnost. Spojení na Frantu se nedařilo, a tak nakonec pohasnutí světel v Příbrami museli řešit na dálku dispečeři až z Prahy. Inu, lidský faktor. A poučení pro příště? Vedle Franty mít v záloze ještě Pepu, kdyby se Frantovi zase v mrazu vybil mobil.

4. Zdaleka ne všichni návštěvníci dostali šanci sáhnout si na čerta. To je také bohužel fakt, se kterým šlo jen těžko něco dělat. Vzhledem k počtu návštěvníků by zábrany musely být dlouhé 5 km. Na straně druhé, ten kdo přišel včas, mohl si čertů užít do sytosti.

Ještě by se určitě dalo poukázat na další zádrhele, ale i přes všechno výše popsané vše nasvědčuje tomu, že velká většina návštěvníků si i tuto část oslav užila. Soudím tak především ze spontánních dětských reakcí. Ten kdo tam byl a viděl všechny ty úsměvy a zářící oči malých diváků, dá mi jistě za pravdu. Ohňostroj odpalovaný ze tří míst současně byl nejspíš tím nejlepším ohňostrojem, jaký kdy Příbramané mohli vidět.

Jako samozřejmost bereme i to, že na žádném místě nenastal ani náznak jakéhokoli nebezpečí pro návštěvníky. I tuto samozřejmost zajišťovaly desítky policistů a specialistů připravovaných na nejrůznější situace. Pro krizi největší bylo připraveno i družstvo těžkooděnců.

Dle policejních odhadů mohl počet diváků dosáhnout až 20.000. Něco takového Příbram ve své historii také ještě nikdy nezažila. Jenom ten, kdo něco takového někdy organizoval, může ocenit náročnost a rizika takového podniku. Už jenom vidět v Příbrami tolik lidí pohromadě byl zážitek sám o sobě.

Nesmím zapomenout poděkovat za více než vstřícný a profesionální přístup v této věci ze strany státní policie, městské policie, bezpečnostní agentury, profesionálních a dobrovolných hasičů, záchranné služby a pracovníků městského úřadu. Ti všichni se zasloužili o bezpečný průběh akce samotné. Doposud také myslím nikde nepadlo poděkování osobě, která stála v pozadí této akce, kterou sama vymyslela a tíhu a odpovědnost za její provedení vzala na sebe. Děkuji proto touto cestou paní místostarostce Aleně Ženíškové.

Otázka, jež visí ve vzduchu prozatím bez odpovědi: má se vedení radnice pokusit i v budoucnu o další takovou akci? Je skutečně více těch, kteří jsou vděčni za to, že Příbram ožívá více, nežli těch, kteří se cítí být rušeni? Jak zjistit mínění veřejnosti jinak než ve volbách? Škoda, že volby nejsou už teď, věděl bych najisto kudy se vydat dál.

Jindřich Vařeka
starosta města Příbram


Ing. Jindřich Vařeka ©


Tato diskuse již byla ukončena.
Autor:LR Vloženo: 2016-12-11 20:12:35 IP: 176.62.232.***
Ty příbramské rádoby věřící elity to je tedy síla. Z jejich příspěvků si normální rozumně uvažující občan města ( ne idiokrat ) musí nutně udělat obrázek jak by to vypadalo v Příbrami pod jejich vedením. Držím palce současnému vedení vč. starosty. Děláte to na rozdíl od J.Vacka a jeho fámulusú dobře. A pane Vacku ve svých komentářích se mírněte tolik zloby zášti vůči oponentům to ten nad vámi v nebi určitě nevidí rád .
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-12-11 19:57:43 IP: 109.72.3.***
Vážený p. Vacku, do Pb jsem se přistěhovala za Vašeho působení na radnici. Bylo to nebezpečné,nepřátelské,ateistické město. Tehdy, když jste měl možnost, tak jste křesťanské hodnoty mezi "neznabohy" nešířil. Vy jste dokonce umožnil temným sílam, zvítězit v tomto městě. Co Vás znám, tak jste porušil snad všechny přikázaní Božího desatera. Arogance vaše i vaší paní je v přímem rozporu se všemi křesťanskými hodnotami.. Myslím, že vy lidi od těchto hodnot spíše odrazujete, než přivádite k víře a do kostelů. Věřte, že nejste lepší, vzdělanější, chytřejší, morálnější než zbytek příbramáků. Kážete vodu, pijete víno! Je mi z vás a vašeho nabourávání Adventu i diskuze na tomto portálu smutno.
Autor:S930 Vloženo: 2016-12-11 19:48:41 IP: 109.72.12.***
Josef Vacek: mistrem replik jste tu především Vy sám, přečtěte si po sobě Váš příspěvek resp. jeho zakončení. Ne necítím se jako elita jako Vy. O Vaší názorové konzistenci vzhledem k Vašim politickým přešlapům lze celkem úspěšně pochybovat.
Autor:tonda Vloženo: 2016-12-11 19:48:17 IP: 176.98.110.***
Vážená p.Vacková nevím o co Vám jde, jste stejná jako p. Stána, mě to nevadí, ale kdyby se Váš muž držel toho v co věří, tak by Příbram vypadala jinak.Nebudu se tu rozepisovat o kauzách z minulosti,to je věc svědomí pánů radních z tehdejší doby.Sedí v radě města a je to děs.Jedno je jasné naboženství zatemnuje mozek a je to historicky dokázáno.Nechte starostu na pokoji dělá pro Příbram mnoho.Orgie jak píše Váš muž se fakt na Sv.hoře konali ale to nechce nikdo slyšet.
Autor:S930 Vloženo: 2016-12-11 19:45:51 IP: 109.72.12.***
Alžběta Vacková: necítím se ani nepotřebuji někomu něco napálit, od toho jsou tu jiní. Každý v životě udělá sem tam nějaké přešlapy. Někdo velké někdo malé, někdo úmyslně někdo z hlouposti. Josef Vacek má za sebou mnoho přešlapů a některé nebyly z hlouposti. Zda aktivoval či nikoliv v jakékoliv fázi svého života zločince, jak píšete, by bylo záhodno se zeptat jeho.
Autor:Anonym Vloženo: 2016-12-11 19:10:44 IP: 90.176.86.***
Dohadovat se s anonymy fakt nemá smysl :-) Ale o tom jsou přece všechny internetové diskuse. Mohu slušně diskutovat nebo urážet a je úplně jedno, jestli se podepíši anebo ne. Jen bych od podepsaných veřejně činných osob očekával trochu jinou úroveň vyjadřování. Že by tady takhle poštěkával současný starosta...
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-12-11 18:36:38 IP: 31.30.101.***
S 930 : je úsměvné když si anonym osobuje právo zpochybňovat moje vzdělání a schopnost hodnotit historii. Lidé Vašeho řízení, kteří se na "elitu" pasují a jako "elita" se snaží vystupovat, tak toho obvykle s výjimečností moc společného nemají. Konečně Vaše příspěvky jsou pouze plné sebestřednosti, povýšenosti a nadřazenosti. Jinak musím konstatovat, že v příbramské politice není moc lidí, kteří by byli názorově konzistentní a pevní jako moje osoba. Vaše replika o kolaborantství ve vztahu k mojí osobě je proto pouhou "sprosťárnou".
Autor:Alžběta Vacková Vloženo: 2016-12-11 17:16:46 IP: 109.72.3.***
S930 výborný ping-pong, Vacek Vám nahrál. Jsi úžasná esdevětsetřicítko, jak jsi to tomu Vackovi napálila. No jasně,to vidí každý, jak provokuje...Vacek jeden. Provedl počáteční provokační akt. A nezapomínej esdevětsettřicítko, že ještě když byl starosta, aktivoval v Příbrami všechny zločince a také když prasklo potrubí s vodou, tak za to také mohl, protože byl přece starosta a měl to tu na starosti. No, nemáš to s ním esdevětsettřicítko jednoduché, ale držím Ti palce. Smečuj! Tak pěknou zábavu. Hezky se tu bavte. Hezké odpoledne všem. Alžběta Vacková
Autor:Alžběta Vacková Vloženo: 2016-12-11 17:05:20 IP: 109.72.3.***
S930 Nemluvte za pana Hodrmenta, může se vyjádřit sám, není nesvéprávný. Asi Vám uniklo, že jsem psala o lidech, kterým uniká pravý smysl svátků. A řeší se zde esdevětsettřicítko, jestli se show líbilo nebo ne. Ještě v 10:56 jsi o tom esdevětsettřicítko psala. Tak buďte tak laskav a odpusťte mi, že Vám neodpovím na Vámi dále rozvíjená témata... škatulek, křesťanů, tolerance, zloby, státních svátků. To bychom tu hráli ping-pong donekonečna. Zkuste si své příspěvky několikrát za sebou přečíst, opravdu několikrát a hezky pomalu. Odpověď Vám přijde sama. K této diskusi již není co dodat. A pana Hodrmenta nechte na pokoji, ať vystupuje sám za sebe, on je dost silný na to, aby mu zde nějaká nicka nemusela dělat zastánce.
Autor:S930 Vloženo: 2016-12-11 16:39:51 IP: 109.72.12.***
pane Vacku, nejste natolik vzdělán abyste mohl jakkoliv posuzovat historii a to nejenom v obecné náboženské rovině. Zakončením Vašeho příspěvku jste opět zašel za hranici slušnosti, byť jste to udělal jakkoli úmyslně abyste provedl počáteční provokační akt. Takovým lidem se ve Vámi citovaných letech říkalo "provokatér" a posléze "kolaborant" a následně bylo používáno obé. Nabývám dojmu, že Vám taková pozice není cizí - kam vítr tam plášť....
Autor:S930 Vloženo: 2016-12-11 16:32:56 IP: 109.72.12.***
paní Vacková a co svým popíchováním p.Hodrmenta děláte Vy ? Váš příspěvek je plný zloby na ty, kteří nejsou jako Vy. nemáte v sobě mnoho tolerance. A uvědomte si, že pokud chcete škatulkovat lidi tak přeci i Vy patříte do škatulky - pro nás nekřesťany do té křesťanské, či pro nás v Boha nevřící do té v Boha věřící. Téma státních svátků je podle mého názoru velmi obšírné, na toto místo nepatří.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-12-11 16:30:16 IP: 31.30.101.***
Koukám, že anonymní ubožácí tady opět mají své orgie. Zvláště pokud si mohou mediálně kopnout do katolického kněze, který se na rozdíl od nich umí podepsat a za svůj názor se nestydí. Katolická církev její biskupové a kněží vždy kultivovali společnost, navzdory tomu, že během staletí v tomto snažení církev jako celek mnohokrát selhala. Přesto dosáhla alespoň toho, že křesťanské evropské země byly vzorem pro zbytek světa. Někým kdo byl napodobován a jehož politická kultura byla kopírována. Porovnejme si to však s postojem současného světa vůči dnešní Evropě. Vyprázdněnou a liberální evropskou civilizaci už nikdo nenapodobuje a naopak muslimové ji chtějí pouze zničit. Můžete zde proto stokrát jásat a vzájemně se přesvědčovat jaký byl pochod Krampusů skvělým "ďábelským" povyražením. A možná budete mít mezi lidmi Vaší "krevní skupiny" dočasný úspěch, protože v Příbram je opravdu hodně zatvrzelých ateistů a nepřátel církve. Nicméně to bude jenom dočasné vítězství, protože jako nacisté a komunisté v nedávné minulosti jednou poznáte, že stále platí: " Všeho do času, Bůh na věky". Stávající vedení města Příbram se propagací pohanské slavnosti Krampusů a potlačením křesťanského charakteru adventu zařadilo do jedné řady s neblaze proslulými komunistickými "normalizátory kultury". Těm bylo po roce 1948 a 1968 křesťanství v Příbrami také na obtíž.
Autor:Alžběta Vacková Vloženo: 2016-12-11 16:09:37 IP: 109.72.3.***
Určitě pod tento článek patří líbilo-nelíbilo. Tak jako pod otevřeným dopisem starosty pro mne, patřilo do diskuse, jestli krampus v adventu ano nebo ne. Což většině diskutujících uniklo . Ostatně ani v této diskusi se nikdo moc nedržel tématu. Pan Hodrment nezasahuje a raději nechá anonymní pisatele "vyřádit" Nevím, jestli je tato diskuse pro někoho zábavou? Ale když si tak pročítám různé reakce (urážky přecházím,říci to do oči by nedokázali), reakce všech těch schovaných hrdinů, kteří jsou nicky, vidím, že se pomalu ale jistě zařazují k určité sortě lidí. Je to druh lidí, (nespecifikuji dále, abych neurazila), kteří slaví svátek,protože je pracovní volno, Vánoce drží, protože se dávají dárky a na advent se budou těšit proto, že jim pan starosta Vařeka dopřeje adventní radovánky s čerty. Myslím si pane Hodrmente, že by jste mohl diskusi již uzavřít. K tématu není co dodat. Maximálně můžete dát ještě prostor těm , kteří mají potřebu urážet druhého člověka, aniž by ho osobně znali. No, nakonec proč jim to nedopřát, ať si to náležitě užijí. :-)
Autor:S930 Vloženo: 2016-12-11 10:56:35 IP: 109.72.12.***
Pod tento článek patří hodnotící reakce. Líbilo-nelíbilo......a mě se líbílo !
Autor:S930 Vloženo: 2016-12-11 10:54:11 IP: 109.72.12.***
Myslím si, že Stáňa to myslela jinak. Každý člověk a zejména nevěřící v mnohých případech použije slovní spojení "pane Bože" aniž by si uvědomoval význam. A protože si jej Stáňa uvědomuje je na jeho použití citlivější. Onu citlivost pak lze vysledovat i v jiných příspěvcích. Bohužel (zamyslete se nad tím slovem :-)) mnozí věřící (viděti možno je v této diskusi), slabí ve své sberefexi, se ji snaží násilím vnutit ostatním. Nezdá se Vám to povědomé ? A tak to funguje již od nepaměti. Ale celé tohle téma nepatří pod tento článek.
Autor:Anonym Vloženo: 2016-12-11 09:38:14 IP: 90.176.86.***
V kostele mohu najít smíření nebo duchovní sílu, ale ne řešení nebo pomoc. Ale když to někomu pomůže, tak proč ne. Na druhou stranu, pokud se bude chtít někdo bavit, tak ho prosím nechte. Nevšiml jsem si, že by byl někdo napadán za akce na Svaté Hoře. Obsah příspěvků odpůrců rakouskýcvh čertů bohužel kazí diskusi, podívejte se zpět na začátek. Debata o tom, jaké to bylo sklouzla do podle mě zbytečných osobních urážek. Jediné, co mi dělá radost je fakt, že komentář p. Vacka (osobně nevěřím, že je jeho) nestojí téměř nikomu ani za komentář. Jen tak dál.
Autor:tonda Vloženo: 2016-12-11 06:47:01 IP: 176.98.110.***
pane Franto jaký.
Autor:David Vloženo: 2016-12-10 20:43:39 IP: 216.218.222.***
Děkuji všem kteří se podíleli na přípravě pochodu Krampusáků i ohňostroje. Bylo to vč. stánků pro diváky připraveno velice dobře. K ostatnímu dění okolo mě nenapadá nic jiného, než jasný důvod proč se p. Cieszkowski také zapojil do kritiky této akce a potažmo nového vedení radnice. Je obecně známo jakými skoromaturanty a erudovanými lidmi se obklopoval býv. pan starosta, hlavně je potřeba se ohánět veřejnou prospěšností např. hasičů. Celá oprava Svaté Hory i dle článku v "Naše Příbramsko" probíhala stylem dřívější radnice, tedy vybereme nejlevnějšího a zkasírujem to na vícepracích. (Ne)kvalita těch oprav prodáděná opilými snědými kluky od Jihlavy je v detailech dobře vidět, ale pozlátko bezesporu hezké. Stejně jako p. Vacek se pak všichni ztroskotanci budou obracet k Bohu na Svaté Hoře. Pane Cieszkowski, zařadil jste se do dobré party.
Autor:Pavel Franta Vloženo: 2016-12-10 18:47:31 IP: 109.81.208.***
Pane Tondo.Vy si zopakujte dějepis.Ale ne ten,který jste se pravděpodobně učil na zákl.škole.
Autor:revolta Vloženo: 2016-12-10 18:41:12 IP: 176.62.232.***
Tak paní Stáňo, pokud budu v životních nesnázích , půjdu se pomodlit do kostela tak vše se v dobré obrátí ? To si děláte srandu ne ? V životě to přeci chodí úplně jinak tak prosím nešiřte bludy a demagogii, dnes je přece drtivá většina lidí vzdělaných na to aby Vám věřili. Jinak Krampus show za mne palec nahoru i pro pana starostu . Pro Vaše stádo oveček pana Vacka naopak za mne palec dolů.
Autor:tonda Vloženo: 2016-12-10 17:16:35 IP: 176.98.110.***
pí.Stano Vy jste, jak vidím věřící a dost silně, ale pán bůh mi nezaplatí nájem pojistky jídlo pro rodinu, léky atd.Každý se musí postarat o sebe.církev akorát hamouní pro sebe.Vatikán atd.proč se církev soudí o majetky?Jsou jen nenažraný touhou po majetku jako to bylo ve středověku.Bolí mě kolena atd. V životě na Sv.hoře klečet nebudu. Ale musím uznat je to nadherná kulturní památka.Naboženství co to je?p.Stano.?Videl jsem komunistický prokurátory a soudce jak po roce 1989 klečeli a modlili se je to k smíchu všechno.Tak se jděte modlit společně s panem Vackem a Vackovou.
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-12-09 19:23:37 IP: 176.62.232.***
Nepřeji nikomu nic zlého, ale aby všichni, kteří tady plivou na cirkev, neklečeli na Svaté hoře a nemodlili se za záchranu kohokoliv. Na ty kolena, se v životě může dostat každý a kostel je to poslední místo na zemi, kde se hledá pomoc.
Autor:tonda Vloženo: 2016-12-09 19:09:58 IP: 176.98.110.***
p.Vacková při rozvěcování stromečku v Příbrami na nám T.G.M bylo vidět jak jak se se daří cirkevním hodnostářům.Vždyt si lžou do vlastní kapsy. Jen se ze státem soudí o majetek , aby měli víc a víc.Z čeho pochází jejich majetek, jděte do do 14.15.16 17 atd století, upalovali atd. a majetek nabyli jak, svou praci? určitě ne.Tak o čem tady píšete.
Autor:tonda Vloženo: 2016-12-09 18:49:33 IP: 176.98.110.***
p.vacková alžběto nikdo Vám nic nebere a jděte s pohádkami pryč.JO Kristus je kristus ale jak se muže váš manžel ztožnit s politikou jakou tady dělal v Příbrami? Desa´tero příkázání?
Autor:Libor Vloženo: 2016-12-09 14:02:22 IP: 109.72.6.***
Teď jsem našel článek, zveřejněný CHARITOU ZÁBŘEH "V CHARITNÍ DÍLNĚ SE ŠIKUJE ARMÁDA PEKELNÍKŮ". zabreh.caritas.cz/cs/press.php?menu=informace Je sice z roku 2003 a jde o figurky, ale zajímal by mě názor pana Josefa Vacka a paní Alžběty Vackové, zda se v charitě nedopouštějí něčeho "satanistického" a plného zla. A zda by nebylo vhodné iniciovat petici proti tomuto konání.
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-12-09 13:02:36 IP: 109.72.3.***
Článek p. Smolové jsem četla. Je skvostný, jako všechny jeji články. Těším se na další.
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-12-09 13:00:40 IP: 109.72.3.***
Děkuji, omluva přijatá.
Autor:L.Šlehoferová Vloženo: 2016-12-09 13:00:00 IP: 176.98.110.***
Doporučuji všem přečtení článku,od paní PhDr.Věry Smolové. Skvostně napsáno.
Autor:Alžběta Vacková Vloženo: 2016-12-09 12:57:32 IP: 109.72.3.***
Linda V.: ...za překlep se omlouvám. Alžběta Vacková
Autor:S930 Vloženo: 2016-12-09 12:56:32 IP: 109.72.5.***
Domnívám se, že to od pí.Vackové nebyl úmysl, podívejte se na klávesnici a vezměte v potaz emoce při psaní. Nechci tomu věřit i přesto, že jsem vůči pí.Vackové, ale většinou p.Vackovi v opozici
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-12-09 12:51:51 IP: 109.72.3.***
Vážená p. Vacková, urážku jsem spolkla a přecházím ji s klidem, i když od Vás," napůl svaté osoby" jsem ji nečekala. Prosím, za mne se také nemodlete. Jsem k víře vedená od dětství, ale nad vackovským pojetím víry nevěřícně kroutím hlavou. P. Cieszkovského je mi líto. Ale klamu hada v ráji podlehl i Adam s Evou.
Autor:revolta Vloženo: 2016-12-09 12:30:25 IP: 176.62.232.***
paní Vacková, Pinda V. To je jako kdo ? Dle mého názoru zcela vědomě urážíte Lindu.V a to je velmi smutné. NA Svaté hoře si dělejte co chcete a za mne se prosím nemodlete. Bohužel mám pocit že vaše stádečko už sklouzlo k jakémusi sektářství.
Autor:Alžběta Vacková Vloženo: 2016-12-09 11:49:11 IP: 109.72.3.***
Pinda V.: Kolik lidí přišlo do kostela? Neodhadnu, nestála jsem s tužkou v ruce u sakristie. Ale dost na to, abychom se modlili za všechny lidi v Příbrami. Ano, i za Vás. Aby se nikomu nestalo nic zlého a Bůh všechny ochraňoval. I za všechny ty neznabohy, kteří nakonec, když se jim stane neštěstí, berou boží jméno do úst a ptají se proč. A jak psala paní Hana V., dnešní doba je drsná, zla je opravdu kolem nás dost, dodávám a jsem ráda, že se nikomu na show nic zlého nepřihodilo. A jestli to bylo vrcholné číslo oslav, jak snad napsal pan starosta, či někdo jiný, tak jen doufám, že už se to v příštím roce nebude opakovat, když jsme si to letos už pěkně oslavili. A pokud s tím "satanistickým teátrem" nepřestane, tak vřele doporučuji jiný termín, než začátek Adventu.Advent není příchodem čertů! Opakuji,co jsem psala v původním článku. Chvála Kristu! Končím tuto diskusi.
Autor:S930 Vloženo: 2016-12-09 10:11:48 IP: 109.72.5.***
P. Robert Cieszkowski: obávám se, že z absence vlastní sebereflexe se z brojiče proti Krampuslaufu resp. proti mému příspěvku (z něhož jste vytrhl část, kterou jste si vztahovačně vysvětlil po svém) stává "otloukánek" k politování všemi. Takže zkuste si za vlastním názorem stát, protože já si za ním stojím. "Brblat" se bude vždycky, protože jak již zde bylo řečeno nelze se zavděčit všem. Co se líbí mě nemusí se líbit Vám a obráceně. Ale pro to, že máte odlišný názor Vás neodsuzuji. Chcete-li tvrdit, že mé názory jsou brepty, je to Vaše právo. Ale mějte tu odvahu a napište mi v čem jsou ty brepty.
Autor:Hana V. Vloženo: 2016-12-09 09:24:59 IP: 109.72.0.***
Pan starosta podle mě naprosto správně a věcně shrnul proběhlou akci Krampuslaufu, která vzbudila v adventním čase v našem městě velké emoce. Byla to akce nová, dosud nevyzkoušená, neprověřená časem. Lidé nevěděli co od ní očekávat. Někdo se těšil, někomu to bylo jedno, jiný nechtěl být rušen, další akci odmítal. Vždycky a všude to mezi více lidmi takto probíhá. Akce skončila, nedošlo k žádné velké nehodě, žádnému neštěstí. Reakce lidí jsou vesměs kladné - užili si to. Tolik lidí na jednom místě Příbram zažívala snad jen dávno při oslavách 1. máje. Pořadatelé s policií to zvládli a patří jim za to velký dík a obdiv. Příště už to budou mít více vychytané. Čerti Krampusáci vypadali hrozivě ale dnešní doba je drsná a úplně jiná než za mého mládí, kdy chodil čert s Mikulášem a andělem. Děti k nim vzhlížely s nábožnou úctou, přednášely před nimi modlitbičky a byly vděčné za pár jablíček a ořechů. V dnešní době by tato trojice už na ulici vůbec neobstála. Děti jsou otrlé a nebojí se skoro ničeho. Mikuláš je pro ně slabý čajíček a čertům házejí pod nohy bouchací kuličky. Strhávají a ničí jim masky, dokonce je fyzicky napadají. Viděla jsem to před pár lety na vlastní oči. Místo nich teď budou řádit Krampusáci, bohužel. Musíme si zvykat, jinak to nepůjde. Komu se to nelíbí, nikdo ho nenutí na akci chodit. Může zůstat doma a pár hodin ten hluk v ulicích prostě vydržet. Někteří z nás byli rozjímat na Svaté Hoře, kde určitě zažili klid a příjemné předvánoční naladění. Stačilo si vybrat v klidu a pohodě každý to své, jak se o adventu sluší a patří. Tak krásné Vánoce a šťastný Nový rok všem lidem dobré vůle.
Autor:Nový Občan Příbrami Vloženo: 2016-12-08 21:48:09 IP: 109.72.12.***
Pane Cieszkowski, pokud si vzpomínám na mnohá vánoční poselství Papeže, pak mluvil na 1. místě zejména o TOLERANCI.. Kázáním o povinnosti vystupovat pod svým jménem ale vy sám příliš tolerantní nejste. Holt jste takový, nic proti. Jen by mi přišlo od vás fér, abyste mi napsal: mluvíte (píšete) jako soukromá osoba či jako představitel církve? Abychom v tom měli všichni jasno.... Mezi námi: ani naše společnost, ani náš stát a současná doba není stále připravená na to, vystupovat zcela bez obav pod svým plným jménem. tak to je. Ke Krampusu: mě to nic neříká, přesto jsem rád, že tu v Příbrami taková akce byla. Zvedá to město z prachu a ukazuje, že tu žijeme nyní o mnoho lépe, než v předchozích obdobích. Zavděčit se všem 100% prostě nelze. Nelze to dvojnásob, pokud lidé jen staticky čekají, co jim kdo přinese až pod nos. Město žije tak, jak aktivní jsou jeho občané..
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-12-08 21:34:04 IP: 109.72.3.***
P. Vacku a p. Vacková, prosím, mohl by jste mi říci, kolik lidí se zučastnilo akce na Svaté Hoře během Krampuslaufu?
Autor:P. Robert Cieszkowski Vloženo: 2016-12-08 20:33:03 IP: 90.181.52.***
S930: nevím proč bych já měl potřebu se zviditelňovat? Jsem vidět dost tam kde chci a mám být vidět. Obavám se, že stejně tak by jste i Vy nepřešel jen tak bez povšimnutí, kdybych napsal, že Vaše názory jsou jeden velký "brept". Vážený pane jsem rád, že se na mě nezlobíte ani já se nezlobím na Vás a vlastně na nikoho. V nejlepším se má přestat, proto již nebudu se této diskuze účastnit. Přeji pěkný zbytek večera!
Autor:P. Robert Cieszkowski Vloženo: 2016-12-08 20:20:12 IP: 90.181.52.***
S930: "Podle mne hodně lidí "brblalo" a "brblá" názorem, ..." Pane Dvořáku, Nováku nebo jak se to jmenujete, naposledy jsme měli tu "čest" komunikovat před konáním akce, kterou hodnotí ve svém textu pan starosta.
Autor:S930 Vloženo: 2016-12-08 20:16:41 IP: 109.72.12.***
P. Robert Cieszkowski: omlouvám se, neudržel jsem se a psal dříve než dočetl celou diskusi. To co ve Vás vyvolalo negativní emoce bylo slovo "brblání". Není to však ve své podstatě většinově slovo negativního charakteru, tím by bylo kecání či plkání. Dosaďte si tedy do mé reakce místo onoho slova: přišlo a přichází s názorem..... mimochodem i Vy, p.Vacek s manželkou a jiní ponejprv tvrdili, že tento průvod nepatří do času adventního. Z mého příspěvku je tedy zřejmé, že uskutečnila-li by se podobná akce (a teď opravdu přeháním) v létě jistě by Vaše reakce a reakce ostatních jmenovaných nebyla tak široká, byť chápu nutnost využít jakékoliv příležitosti se zviditelnit. V ostatním mi musíte dát za pravdu jsem reagoval přímo na článek starosty což se v závislosti na Vaší reakci u mnohých přispěvatelů minulo účinkem, leč nedivím se jim. Co se týče zbabělosti, to je slovo, které je mnohasečné a věřím, že jeho užití ve Vašem případě bylo emocionální a nyní byste volil jistě jiné slovo. Nezlobím se na Vás
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-12-08 20:01:24 IP: 176.62.232.***
Světoběžník:pane, lidé byli stateční za války, za komunismu a to si myslím jsou naprosto nesrovnatelné roviny s dnešní, jak říkáte "nedokonalou" demokracii.
Autor:S930 Vloženo: 2016-12-08 19:54:18 IP: 109.72.12.***
P. Robert Cieszkowski: prosím, zopakujte mi urážku z mého příspěvku, která se Vás dotkla. Oprostěte se od emocí. Na téma anonymity jsme již zde i jinde vedli široké diskuse, bohužel jsem nezaznamenal diskutujícího s Vaším nickem, tedy pokuste se zalovit v historii, dřív než někoho odsoudíte.
Autor:Světoběžník Vloženo: 2016-12-08 19:30:29 IP: 105.80.120.***
Stáňo, demokracie nebude nikdy dokonalá. Ani lidé nejsou dokonalí. Válčí se, podvádí, znásilňuje, nespravedlivě odsuzuje. Demokracie je zkrátka patrně to dosud nejlepší východisko z nouze člověka. A docela, v rámci možností, funguje. A lidé se zkrátka bojí. O děti, o rodinu, o práci. I dnes, v té relativní, více či méně naplňované, demokracii.
Autor:A. Dlouhý Vloženo: 2016-12-08 19:09:21 IP: 105.85.110.***
Ojoj, pane Vacku, Vy se nám zdokonalujete. Ten Váš příspěvek je jak vystřižený z komentářů Rudého práva. Jen slova "liberální" nahradit "imperialistický", "lidé, kteří pracuji" nahradit "proletariát". A opět je tady "obyčejný člověk", za kterého se komunisté tak rádi schovávali a dnes, světe div se, se za něj schováváte Vy. Váš fabulační talent a Vaše bezbřehá fantazie jsou na pražském magistrátu vysloveně nedoceněny.
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-12-08 18:48:06 IP: 176.62.232.***
Milan:nehrajte si slovíčky,a nevnucujte tady něco o pkřivené demokracii. Demokracie buďto je, nebo není. A buďto se někdo bojí, nebo nebojí.
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-12-08 18:44:48 IP: 176.62.232.***
3lehofr: za vás nemluvím, tak se toho nechytejte. Mluvím za lidi, které znám.
Autor:LR Vloženo: 2016-12-08 18:05:27 IP: 176.62.232.***
Pokud jsem pochopil tak ovečky kolem Pepy Vacka mají jen oni svou pravdu pravdoucí a bohužel neumí naslouchat nám ostatním bezvěrcům. Co oni káží to je jediné správné. Asi tak jako kdysi vedoucí stran a vláda. Doby se Pepo změnily a řekněte jakou velkou akcí se můžete pochlubit za Vašeho starostování. Moc toho nebude.
Autor:Zdeněk Šlehofer st. Vloženo: 2016-12-08 17:48:47 IP: 176.98.110.***
Stáňo, kdo Vám dal pověření mluvit za "čím dál tím více lidí"?
Autor:milan.milan Vloženo: 2016-12-08 16:24:22 IP: 176.98.110.***
Tak ať tak, nebo tak - odpůrce či příznivce, katolík či bezvěrec, politik či dělník... Debatu to skutečně vyvolalo, lidi to skutečně přitáhlo (a pane pátere, od revoluce tady tolik lidí na jednom místě zřejmě nebylo), úspěch i svoje chyby to také mělo. Nejpozitivnější ze všeho je, že současné vedení takové akce nejen pořádá, ale není tak sebestředné, že by nedokázalo uznat, že akce měla své mouchy, dokáže problémy pojmenovat. Dokáže se ptát lidí na názor (a podle VĚTŠINY se řídí). A že dokáže odpovědět na jakoukoliv otázku, i co se týče financování, apod. A že tu někdo píše pod nickem? Paní Vacková, živě si dokážu představit tu absurdní situaci, kdy tady bude psát někdo z MěÚ, TS nebo SZM, Váš manžel neprozřetelností osudu (proto ta absurdita) se opět dostane ke kormidlu a bude objektivně a bez předsudků diskutovat s někým, kdo tady jeho názory odsuzuje, kritizuje - i když ve vší slušnosti. Žijeme v realitě a ten člověk se zkrátka nechce veřejně angažovat, protože naše demokracie je dost pokřivená, bohužel.
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-12-08 16:22:10 IP: 176.62.232.***
Budou volby a ti, co tady dělají medvědí službu radnici, si budou možná mlátit hlavu o zem. Kritizovali minulé vedení za jejich chování a přitom jedou ten samý levl, často bych řekla, že ještě horší. Pokud se nezbrzdí ani nad morální autoritou faráře, tak před čím? Před ničím. A s takovou partou čím dál tím více lidí nehce mít nic společného.
Autor:P. Robert Cieszkowski Vloženo: 2016-12-08 16:08:43 IP: 90.181.52.***
Daniel: Ano farář uděluje rozhřešení osobě, kterou nezná jménem, ale není to anonymní. To není dobré přirovnání.
Autor:Daniel Vloženo: 2016-12-08 15:47:37 IP: 109.72.5.***
Paní Vacková, máte pravdu, ten někdo se bojí. Bojí se třeba o práci .... bojí se možná i o rodinu. Myslíte si, že to není pádný důvod?? Pan páter řekl, že tu máme policii. Málokdo se asi po přečtení této věty nezasmál. Má pravdu ... ale sama moc dobře víte, jak policie v našem státě pracuje. P.S. Když je pro vás potupné komunikovat s anonymy, měl bych tu jedno přirovnání. Farář ve zpovědnici dá také rozhřešení člověku, kterého nezná jménem. A že by byl pro něj méněcenný si nemyslím ;-)
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-12-08 15:42:53 IP: 193.35.102.***
Vzpoura toho příbramských konzervativců proti pochodu Krampusů se stala faktickým manifestem skupiny občanů, kteří se drží tradičních hodnot. A dokázali se vzepřít liberálnímu příbramskému establishmentu, který s podporou části médií akci tohoto typu prosadil. Petice proti pochodu se tak stala vyjádřením nespokojenosti lidí, kteří pracují, vychovávají děti a nechtějí žádné genderové, čarodějnické a další experimenty? Debata k tomuto tématu ukázala, že obyčejní lidé začínají daleko více bránit tradiční hodnoty, které nemusejí být explicitně náboženského druhu, ale jsou hodnotami přirozeného světa, jako jsou rodina, obec, národ a práce.
Autor:Alžběta Vacková Vloženo: 2016-12-08 15:40:56 IP: 109.72.3.***
Ano, pane Tichý. Vidím, jaká se zde strhla debata, základní téma diskuse pomalu lidem uniká. Hádají se jako vždy nakonec o něčem úplně jiném, než o čem psal pan starosta v článku, ke kterému se vztahuje diskuse. Ano, já jsem vše rozpoutala, díky mě se v lidech objevilo to špatné, teď se tady opět dohadují a napadají.Ano, já za to mohu! Jak jinak. Mějte se tu pěkně. Doufám, že si zde někteří přišli na své. Od toho to tu přece je, že?
Autor:Alžběta Vacková Vloženo: 2016-12-08 15:26:36 IP: 109.72.3.***
pro paní Frýbertovou: Kdo se skrývá, má jistě důvod, protože se bojí. Kdo se bojí bývá nazýván zbabělcem. To není urážka, ale věc uvedení správného slovního termínu. Pro slabší povahy: je to tedy bojácný člověk. ;-)
Autor:F. Tichý Vloženo: 2016-12-08 15:11:24 IP: 95.120.59.***
Paní Alžběto Vacková, nedivím se, že se zde zastáváte pana Roberta Cieszkowského, který jako první zde začal diskutující urážet a celou diskusi "naladil" do konfliktního tónu. Ale pokud si vzpomínám, byla jste to právě Vy, která celý spor mezi příbramskými představiteli církve a vedením příbramské radnice rozpoutala svým článkem v médiích. Tady vidíte důsledky...
Autor:P. Robert Cieszkowski Vloženo: 2016-12-08 15:08:41 IP: 90.181.52.***
Marta Frýbertová: vždyť nežijeme na "divokém západě" nebo spíše někde v Rusku, že bychom se měli bát vyjádřit svůj názor, vždyť je policie. Nakonec je to přece prkotina jestli někomu se to nebo ono libí nebo ne, za vkus se přece nevraždí. Myslím, že důvod je jiný. Slovo "Privilegium" jsem použil ve smyslu příležitostí či výsady a zároveň výzvy, a vůbec neumenšuji práci, která byla odvedená, byla to jen reakce na post paní, která napsala, že se Příbram konečně probudila. Přitom jsem byl v jedné diskuzi upozorněn na to, že se v Příbrami koná spousta akci. V letošním roce těch akci bylo hodně, ale mnohé byly cílené právě na to slavné 800 výročí.
Autor:Revolta Vloženo: 2016-12-08 14:54:37 IP: 176.62.232.***
paní Vacková : tak se na diskuse vykašlete a nesledujte je , pokud Vám vadí diskutující pod nickem . Běžte ven do přírody i s panem páterem . A pokud zde nebudete diskutovat tak žádná škoda, rádoby mravokárci.
Autor:Daniel Vloženo: 2016-12-08 14:41:11 IP: 109.72.5.***
Stáňa V: Dle vašich příspěvků vás pošlu za těma starýma aneb hezky do jednoho pytle se říká, že ;-)
Autor:Alžběta Vacková Vloženo: 2016-12-08 14:39:48 IP: 109.72.3.***
Pro pátera Roberta: Jenom hlupák se bojí napsat své jméno a používá skrytou identitu. Zaslouží si být nazýván zbabělcem. To není urážka, ale konstatování faktu. S takovými lidmi není potřeba diskutovat. Ostatně, jak jsem si v minulé diskusi všimla, postrádají základní znalosti pravidel diskuse. Jejich názor nemá žádnou cenu, snad zase jen pro hlupáka. Škoda slov s takovými, Roberte. To, co píší o druhých , vypovídá především o nich samotných. Přeji Ti hezký den a všem lidem. Běžte ven, je tam krásně a nečučte tady. Stejně se ničeho nedoberete.
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-12-08 14:21:34 IP: 176.62.232.***
Daniel: jak se říká, na hrubý pytel, hrubá záplata: Běžte se s těma vašima kecama bodnout a běžte si pokecat s těma novýma struktůrama!
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-12-08 14:18:35 IP: 176.62.232.***
paní Frýbrtová: před mojí prací nikdo nesmeká, jsem za ní placená, stejně jako vedení města. Ke Krampusům se vyjadřovat ani nechci, protože se obávám, že město nastartovalo "dění" ve městě na čistě "komerční" úrovni a tomu osobně moc netleskám i když vím, že to někteří lidé vítají.
Autor:Daniel Vloženo: 2016-12-08 14:18:32 IP: 109.72.5.***
Pane Cieszkowski, jděte si pokecat s Pepou Vackem - to bude nejlepší. Ten také lpí na jménu i příjmení. Je to opravdu tak důležité? Zajímalo by mě, když se Světoběžník podepíše svým celým jménem, jak s ním budete jednat? Tím že se podepíše, si jej hned dokážete představit, jak píšete? Dotyční moc dobře vědí proč se nepodepisují. Vy, který tu žijete teprve sedm let, to nemůžete pochopit. Stále jsou tu "staré struktury", které vám dokáží "zatopit". Vás se to netýká, protože na vás a vašem panbíčkaření si nikdo nic nevezme. P.S. I kdyby se Světoběžník podepsal celým jménem, kde máte tu záruku, že je jeho pravé ;-)
Autor:Stáňa V. Vloženo: 2016-12-08 14:10:13 IP: 176.62.232.***
Pane Cieszowski:také píši pod zkratkou a ne pod celým jménem, protože pokud by zde museli být přihlášeni pod svojí pravou identitou, tak s tím vůbec nemám problém. Několikrát jsem se zařekla, že zde diskutovat je ztrátou času, tak mi to někdy prostě nedá o)...vůbec se netrapte s některými diskutujícími, ty nepředěláte o).
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2016-12-08 14:04:32 IP: 109.72.12.***
P. Robert Cieszkowski: Dovolím si oponovat Vám v tom, že je zbabělé schovávat se za nicneříkající nicky. Mohla bych vyprávět o napadání v médiích (v tištěné formě mohu zapůjčit k přečtení, některé články lze ještě pořád dohledat na internetu), mé osoby i mých blízkých. Došlo i na vyhrožování, atd., atd. A to vše jen proto, že jsem se občas snažila upozorňovat na poněkud "nestandartní" (hodně mírně řečeno) hospodaření bývalých vedení radnice, včetně exstarosty Vacka. Takže opravdu rozumím tomu, proč někteří nevystupují pod svým jménem. Dále to že podle Vás, uspořádání oslav 800 výročí bylo pro současnou radnici privilegium - no nevím, nevím. Já vnímala hlavně to neskutečné množství hodin práce a úžasný elán a nasazení všech kteří se na oslavách podíleli, především však starosty Jindřicha Vařeky a místostarostky Aleny Ženíškové. Já tedy před nimi smekám, a to i za zorganizování Krampusů.
Autor:LR Vloženo: 2016-12-08 14:03:10 IP: 176.62.232.***
Krampusáci do Příbrami patří nebo nepatří ? Dle návštěvnosti i s ohledem na doprovodný program a většinovou spokojenost návštěvníků jsem toho názoru že ano. Protiakce na Svaté Hoře mi připadá jako Mírová slavnost na Novém rybníku a slavnost na Sv.Hoře v obráceném gardu . Nekritizuji to pouze konstatuji .
Autor:P. Robert Cieszkowski Vloženo: 2016-12-08 14:02:22 IP: 90.181.52.***
F. Tichý: zatím ještě své emoce mám pod kontrolou. Mé příspěvky nejsou nabité emocemi. Volby do zastupitelstva města, parlamentu atd., jsou o politice, o čem jiném? Ale škoda času teď to rozebírat. Klidně zůstanu ve vašich očích nevychovaný. Byl jsem, ale vychován tak, že když vyjadřuji nějaký názor, tak mám mít odvahu se k němu přiznat. Proto se neschovávám a nehraju nějaké podivné hry. A ne já jsem začal psát a "brblajících", což je myslím dost urážlivé, jen jsem reagoval na tento post. Předmětem diskuze, ale pořád zůstává text pana starosty a ne moje osoba.
Autor:F. Tichý Vloženo: 2016-12-08 13:40:00 IP: 95.120.59.***
Vždy, když někomu dojdou argumenty, začne napadat nicky. Kdyby Vám šlo, pane Cieszkowki, o tu "pravdu", kterou se zde oháníte, tak byste na osoby nehleděl, ale na podstatu věci. Urážet jste jako první začal Vy sám, nemyslíte. Z toho, jak jsou Vaše příspěvky nabyté emocemi a postrádají logiku, se nedomnívám, že byste dokázal svoji chybu uznat.
Autor:P. Robert Cieszkowski Vloženo: 2016-12-08 13:30:25 IP: 90.181.52.***
Světoběžník: promiňte, ale pokud mě chcete umravňovat nejdřív jednejte otevřeně. Jde přece o pravdu, nebo ne? Nechápu proč ty "tanečky"? Koho si mám pod Vaším Nickem nebo dalšími představit? Mě označujete za toho, kdo jedná neetický, a jak jednáte Vy? Slušnost je představit se, a ne někoho urážet pod nějakou skrytou identitou.
Autor:F. Tichý Vloženo: 2016-12-08 13:27:53 IP: 95.120.59.***
Pane Cieszkowski, volby jsou v článku zmíněny v souvislosti se zjištěním mínění veřejnosti. To snad pochopil každý, kdo si to přečetl. Snažím se to pochopit, možná máte potíže s porozuměním českého textu. A musím se připojit ke Světoběžníkovi, zbabělec je bez jakýchkoli diskusí urážka jak vyšitá. Pokud někdo do těchto příspěvků vložil konflikt, rozkol, tak jste to byl Vy sám. A to ne svými názory.
Autor:Světoběžník Vloženo: 2016-12-08 13:10:35 IP: 105.80.120.***
Vážený pane Cieszkowski, nazvat někoho zbabělcem, to je jedna z nejtěžších urážek člověka. Do těchto diskusí přispívám už minimálně 5 let. Jako věřící člověk bych ale nečekal, že Vy jako pan farář, představitel církve, můžete projevit tak zásadní neznalost etiky, ale i obyčejné lidské slušnosti.
Autor:Daniel Vloženo: 2016-12-08 12:32:47 IP: 109.72.5.***
Martine a Jano ..... s vašimi příspěvky za mě naprostý souhlas! Doufám, že mezi nás zavítá náš oblíbenec a pan všehoznalý Pepa Vacek. Zajímalo by mě, jak dopadl jeho dýchánek na Svaté Hoře (pokud se nepletu), kde měl v den konání Krampuslaufu "odhánět" temné síly zla z našeho města. Mediálně je od té doby nečinný ..... tak snad nikde nepřikládá pod kotlem ;-)
Autor:P. Robert Cieszkowski Vloženo: 2016-12-08 11:04:19 IP: 90.181.52.***
F. Tichý: "Otázka, jež visí ve vzduchu prozatím bez odpovědi: má se vedení radnice pokusit i v budoucnu o další takovou akci? Je skutečně více těch, kteří jsou vděčni za to, že Příbram ožívá více, nežli těch, kteří se cítí být rušeni? Jak zjistit mínění veřejnosti jinak než ve volbách? Škoda, že volby nejsou už teď, věděl bych najisto kudy se vydat dál." toto nejsou má slova, ale pana starosty, a jestli nemají politický kontext tak prosím, jaký jiný? Konstatování, že se někdo chová zbabělé a nemá odvahu se přihlásit ke svým názorům, nepovažuji za urážku, není to ani vulgární ani dehonestující.
Autor:F. Tichý Vloženo: 2016-12-08 10:49:54 IP: 95.120.59.***
Pane Cieszkowski, nemám nic proti vašemu "brblání", ale proti naprosté nelogičnosti vašeho příspěvku. Nejdříve uvedete jako pravidlo konstruktivní diskuse neurazit oponenta (s čímž souhlasím) a hned vzápětí urazíte zbabělce, kteří se schovávají za nic neříkající nick. Ani autor článku, ani diskutující tady z Krampuslaufu politickou otázku nedělají. Toto téma jste nastolil vy sám tímto svým příspěvkem.
Autor:P. Robert Cieszkowski Vloženo: 2016-12-08 10:21:03 IP: 90.181.52.***
S930: Jedním z pravidel konstruktivní diskuze je neuražení oponenta, i já patřím k těm Vámi pojmenovaným "brblajícím" občanům tohoto města. Škoda jen, že nesmím vyjádřit svůj názor, abych pak nebyl terčem útoku, někoho kdo zbabělé se schovává za nic neříkající Nick. Ad komentář pana starosty: nepovažuji toto za vyvrcholení, ať už tato akce z pohledu vedení města měla úspěch. Vyvrcholením byly oslavy v červnu. Dle mě byl to závěr (završení) oslav. O nevhodností této akce a její kvalitě jsem se vyjadřoval při jiné diskuzi. Mrzí mě, že z "kulturní" akce děláte politickou otázku! Ad Jana: žiji v tomto městě 7 let, a myslím si, že dělo se a děje mnoho. Privilegiem současné Radnice bylo uspořádání 800 výročí, a to myslím dalo příležitost organizovat další akce, nemám v úmyslu zmenšovat zásluhy současného vedení města, ale zas Příbram se opravdu letos neprobudila.
Autor:Libor Vloženo: 2016-12-08 10:03:40 IP: 109.72.6.***
Pane Vařeko, byla to nádherná akce. Díky patří všem, kteří se zasloužili o tak krásnou věc. Rozhodně oživujte,plánujte. Účast tolika lidí jasně mluví o tom, že o tyto akce je zájem velký. A těch pár drobných mušek na kráse........ Ty má každá akce kdekoliv na světě. Ještě jednou díky. :-)
Autor:Jana Vloženo: 2016-12-08 09:39:54 IP: 109.72.4.***
Po létech spánku se konečně Příbram dočkala lidí, kteří se nebojí přinést nové nápady a impulsy.Bude to však trvat dlouhou dobu, než město začne pravidelně žít, obnoví se život natolik, že se příbramským občanům vyplatí zůstat ve městě a společně si užít některou z plánovaných akcí.To , že se tu objevují nepřejícní lidé, kteří nechtějí pochopit, že jejich doba již skončila a na jejich nápady není téměř nikdo zvědav je účast na této akci dostatečnou odpovědí (p.Vacek, Kareš....) Doufám ,že se také oživí život i ve staré Příbrami, že bude konečně využíváno letní kino ke koncertům jako jsou v celé republice a přitáhnou tyto akce návštěvníky do bohužel vymírající Příbrami.Přeji tomuto městu další zajímavé akce i vytrvalost pro vedení města.
Autor:zdeněk karkan Vloženo: 2016-12-08 09:32:07 IP: 109.72.2.***
To do Příbrami prostě nepatří jinak ať si dělá každý co chce Zdravím, na Krampusy nikdy nepůjdu a ani tam nepustím potomky
Autor:Martin Vloženo: 2016-12-08 09:12:53 IP: 176.98.110.***
Dobrý den. Mám tři malé děti, ale jsem na průvod vyrazil jen s tím nejstarším - pětiletým. Holčičky by se bály. Přijel jsem z práce v Praze pozdě, takže jsem si užil zácpu na Evropské i nehody se čtyřkolkou. Synka jsem vyzvedl skoro hodinu po začátku akce a v mrazu jsme šli pěšky k aquaparku. Vlastně jsme neviděli ani čerty, ani ohňostroj, ani jsme neslyšeli hrát kapelu. Dali jsme si jen kousek pizzy v Pizzařství. Synek ale byl úplně nadšený atmosférou a tím množstvím rozveselených lidí. Potkali jsme tam i nějaké kamarády a přátele. Chci tím říci, že, ačkoliv jsme neviděli nic z programu, byli jsme moc rádi a večer jsme si užili. Paní Ženíšková odvedla dobrou práci. Když za mnou minulé Vánoce přijel kamarád z Prahy, dávali jsme si schůzku na Březových Horách. Tam jsme ale nenašli žádnou otevřenou hospodu nebo kavárnu. Přejeli jsme na Náměstí 17. listopadu a tam zrovna zavírala pizzerie. Na chvilku nás ale pustili dovnitř. Když jsme si objednali kafe, tak nám obsluha řekla, že má rozbitý stroj a že nám může udělat tak čaj. A můj pražský kamarád na to: "Ty vole, co je tohle za city...?!" Vracím se k otázce pana Vařeky. Myslím, že byste měli "oživovat" město dál, i když je to honička. A dva z pěti Příbramáků vám za to budou nadávat. :) A omlouvám se za dlouhou reakci.
Autor:Příbramák Vloženo: 2016-12-08 08:39:26 IP: 176.98.110.***
A možná ty dvě věci příště oddělit, protože spousta lidí nemá o Krampus o Adventu zájem, ale rádi by šli na léta pořádaný ohňostroj.
Autor:S930 Vloženo: 2016-12-08 08:21:31 IP: 109.72.5.***
Ještě bych připomněl otázku termínu. Podle mne hodně lidí "brblalo" a "brblá" názorem, že takový průvod nepatří do adventního času. Klidně tedy mohl být na začátku listopadu a mohlo být o pár spokojených lidí víc. osobně hodnotím velice kladně a dodávám: 1) příbramští mohli klidně dojít pěšky, pár jich jistě k dopravnímu kolapsu přispělo; 2) co třeba poučení pro příště: větší množství skupin Krampusů ? 3) Zpoždění 10 minut zapříčiněné Frantou není tragické, fakt je, že jestli Franta má vybitý mobil měl by být u červeného tlačítka ještě ten Pepík. Zpoždění vzniklo předchozím bodem; 4) Čerti nejsou na sahání starosto! Ale když by jich bylo víc....viz 2; Je fakt, že tolik lidí bylo snad jen za komančů na prvého Mája :-); Pokud to kočírovala paní Ženíšková tak klobouk dolů. A odpověď na otázku ze vzduchu zní ANO a už nyní na tom pracujte ! Byl to krásný večer!!

Podporujeme

Divadlo Antonína Dvořáka Příbram a Kino Příbram
MHD Příbram - jízdní řády

Aktuální jízdní řády najdete ZDE.

REKLAMA

Starožitnosti, antik Chod

© Mgr. Jaroslav Hodrment
Webhosting a domény od GIGASERVER.CZ
Právní doložka