www.turistika-brdy.cz | www.ohkpb.cz | www.kdno.cz |

Václav Švenda: Starosta to dotáhl

2019-05-02 10:00:10 | Mgr. Václav Švenda ©

Na ustavujícím zastupitelstvu jsme Jindřicha Vařeku vyzvali, aby vyvrátil spekulace a zavázal se vykonávat svou funkci po celé 4 roky. Osobně jsem jej podpořil, protože i přes naše postupně se prohlubující názorové rozdíly jsem ho považoval za dobrého starostu, se kterým jsem v minulém volebním období rád spolupracoval a tuto spolupráci považuji za úspěšnou.

Foto

Zastupitel za TOP 09 Mgr. Václav Švenda.
(Foto Mgr. Jaroslav Hodrment ©)

Starostovy důvody bych tak za jiných okolností přijal s plným pochopením a soucitem. Mám však v sobě pochybnost hraničící s jistotou, že Jindřich Vařeka nikdy neměl v úmyslu svůj starostenský mandát dokončit a jeho úkolem bylo pouze na svoji osobu navnadit voliče, vyhrát pro ANO volby a pak se vytratit. Osm let na tvrdo je prý za zabití, říkával ještě před volbami.

Způsob rezignace byl pak velmi hrdinský. V pondělí jsme měli zastupitelstvo, starosta se mohl před příbramské občany a zastupitele postavit a oznámit nám svůj záměr. Rozhovor už byl tou dobou jistě předtočený. Místo toho nám poslal vzkaz přes média, příhodně načasovaný do doby státního svátku.

Neopomněl si při tom kopnout do Topky, opět zcela obecně, protože nic konkrétního nám zkrátka vytknout neumí. Stojíme si za tím, že město demokraticky řídit lze a týmová práce byla Příbrami ku prospěchu. Bezbariérový přístup do knihovny, 3D kino a desítky dalších oprav i investičních akcí v našich školách a školkách jsou příkladem projektů, které jsem jako místostarosta zaštiťoval a všechny jsou buď dokončené, nebo v realizaci.

My ale teď nejsme ti, co by se měli hájit a vysvětlovat. To jste, pane starosto, Vy. Moje kritika byla doposud zcela věcná a neosobní. Když jsem s kroky koalice souhlasil, neváhal jsem dokonce její návrhy podpořit. Teď se ale osobní kritice nemohu ubránit. Pane starosto, zklamal jste mě jako člověk. Takhle se čestný muž nechová. Je za Vámi spoustu práce, teď i klamu. Přeji Vám mnoho štěstí, ať už Vás antické božstvo zavede kamkoliv.

Václav Švenda,
zastupitel Příbrami


Mgr. Václav Švenda ©


Tato diskuse již byla ukončena.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2019-05-05 20:04:16 IP: 176.98.110.***
Tonda: znovu a opakovaně musím zopakovat, že Vaše řeči o zadlužení Příbrami za mého starostování jsou pouze nepravdivé “třesky plesky”.
Autor:tonda Vloženo: 2019-05-05 19:58:26 IP: 176.98.110.***
Pěkný příspěvek, knihovna pruser.školy? Davate tam ,kde se vam to hodi.Nevite asi, že školy které jsou 40 let postavené a nedali jste do nich jsou vhavarijnim stavu? Co na to říct. Pane mistostarosto.
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2019-05-05 09:00:10 IP: 83.208.153.***
Pro Příbram udělala hodně celá koalice, ne jenom jeden či dva lidé. Starosta na tom měl lví podíl, už i tím, že naši partu za ANO (tehdy většinově nečlenové ANO) dal dohromady. První dva roky tato menšinová koalice bojovala o přežití, ti odstavení od koryta se nás vší silou snažili zničit. Vydrželi jsme tyto dva přetěžké nováčkovské roky tím, že jsme táhli za jeden provaz, měli jsme výbornou odbornou připravenost. My za ANO jsme měli dva (otevřené) odpadlíky, TOPka jednoho (skrytého), neměli jsme si co vyčítat. Třetí rok už byl celkem pohoda, ve čtvrtém se to vnitřně rozložilo, jednota byla tatam. Čtu tady řadu "zasvěcených" komentářů, jako by autoři seděli v RM. O úspěchy v posledních 4 letech se zasloužila celá koalice, každý její člen svým dílem odpovídajícím jeho funkci. Kdo to říká jinak, neříká pravdu.
Autor:tonda Vloženo: 2019-05-04 18:22:41 IP: 176.98.110.***
Nejednou na p.Vařeku nadáváte, co proPříbram udělal p.šedivý. Vacek nic.....Akorát Příbram zadlužili, kauza Teplárenská atd.
Autor:tonda Vloženo: 2019-05-04 18:18:20 IP: 176.98.110.***
Topka je ……je strana na... mnoho lidi přišlo o velké peníze díky jim.A ne malé pane.
Autor:Zdeněk Šlehofer st. Vloženo: 2019-05-04 12:42:35 IP: 176.98.110.***
tonda: jako vždy od Vás - bla,bla...........
Autor:tonda Vloženo: 2019-05-03 18:11:39 IP: 176.98.110.***
paní Majo jste nějak bokem co udělal p.Švenda pro Příbram. Není to ,o tom kdo je vidět,ale co dělá.Přesně jde v kolejích Kalouska,TOP jen heká jak se ji ublížilo.No prostě Kalousovci.Ty jiní nebudou.
Autor:Honza B. Vloženo: 2019-05-03 12:37:37 IP: 109.72.3.***
J.Mařík Starost o osud Topky je skoro až srdcervoucí. Petr Walczysko Kteří lidé se dostávají do čela o kterých jste nikdy neslyšel a přitom jste se zúčastňoval jednání Otevřené radnice ?
Autor:Cattani Vloženo: 2019-05-03 12:18:24 IP: 85.163.74.***
Starosta avizoval svůj odchod osobně již před volbami a při jednáních těsně po nich. Na veřejnosti se k tomu, co říkal svým spolupracovníkům, nejen nehlásil, ale ještě vyhrožoval novinářům, kteří to zveřejnili. Bylo jasné, že bez jeho vedení by kandidátka ANO neudělala ani 20 procent. Takový podvod a chování nesnesou nic jiného než odsouzení a vymazal jimi to dobré, s čím do politiky vstupoval.
Autor:Petr Walczysko Vloženo: 2019-05-03 10:20:21 IP: 89.24.49.***
Je s podivem, že velmi schopní lidé a tahouni radnice v minulém období jako paní Alena Ženíšková, pan Jindřich Vařeka a pan Václav Dvořák, kteří se rozhodujícím způsobem podíleli na úspěších, už na radnici nejsou nebo nebudou. Naopak se do čela dostávají lidé, o kterých jsem pomalu nikdy neslyšel, ani politicky se angažovat a přitom jsem se zúčastňoval jednání "Otevřené radnice". Nějak tomu nerozumím.
Autor:Maja Vloženo: 2019-05-03 09:54:39 IP: 109.72.12.***
Souhlasím s názorem diskutéra Cronose. V minulém volebním období byl na akcích vidět více p. Švenda než p. Vařeka. Odstupující starosta se mohl opřít o tatíka, p.Švenda se musel spolehnout jen na sebe. Bývalí lidovečtí a sociální starostové ať raději mlčí....
Autor:J. Mařík Vloženo: 2019-05-03 09:25:51 IP: 105.85.110.***
Také souhlasím s Karlem Urbanem. Pan Švenda Topce rozhodně neprospívá a táhne jí do nevýznamnosti jako koule u nohy. Pokud příbramská Topka neudělá sebereflexi, dopadne podobně jako na celostátní úrovni, na hranici volitelnosti. Podobný pád už tady názorně předvedla příbramská sociální demokracie.
Autor:zdenek karkan Vloženo: 2019-05-03 09:15:21 IP: 109.72.2.***
Souhlasím s názorem pana mgr.Vacka
Autor:S930 Vloženo: 2019-05-03 07:41:19 IP: 109.72.5.***
pane Švendo absence jakékoliv empatie je Vám velice na škodu, což jste nyní veřejně prokázal. Přál bych Vám abyste se s takovou absencí u ostatních spoluobčanů nesetkal. Tímto Vaším vyjádřením jste se, podle mého názoru, zcela zbytečně ponížil. Avšak možná, že jste ukázal svou pravou lidskou polohu.
Autor:S930 Vloženo: 2019-05-03 07:38:17 IP: 109.72.5.***
Důvody rezignace ing.Vařeky jsou pochopitelné a logické. Pro koho ne, tak připomínám, že sám ing.Vařeka má zájem se nadále podílet na řízení města, čtěte a poslouchejte pozorně. Až na poslední větu souhlasím s p.Vackem. A k té poslední větě se právě vztahuje má zmínka o pokračování ing.Vařeky v řízení Města, tedy odpovědnosti za projekt "Plavečák" se jen tak nezbaví.
Autor:Kolemjdoucí Vloženo: 2019-05-02 22:25:26 IP: 109.72.12.***
Lepšího starostu než Ing. Jindřicha Vařeku jsme v Příbrami nikdy neměli. Naprostý souhlas s Karlem Urbanem.
Autor:Pánek Vloženo: 2019-05-02 21:48:58 IP: 90.176.86.***
Taky mě mrzelo, že po volbách nedošlo k pokračování stávající koalice. Teď už mě to nemrzí a rozhodnutí ANO chápu. Beru i vysvětlení ing. Vařeky i když je škoda, že odchází tvář změn, ke kterým na radnici v minulých pěti letech došlo. Na druhou stranu je fakt, že dělat nepolitickou politiku pod hlavičkou ANO mi stejně jako IT nesedí.
Autor:Zdeněk Šlehofer st. Vloženo: 2019-05-02 21:22:08 IP: 176.98.110.***
Snažím se práci našich zastupitelů dlouhodobě sledovat a nemám jediný důvod p.Švendu za tento názor kritizovat. Minulé vedení města udělalo veliký kus práce a proto mi v novém zastupitelstvu chybí p. Ing. Dvořák. Proč?
Autor:Karel Urban Vloženo: 2019-05-02 19:03:23 IP: 89.102.187.***
Tímto příspěvkem poslal pan Švenda příbramskou Topku do sítě příbramské kanalizace. Tenhle "kopanec na rozloučenou" si mohl odpustit i z toho důvodu, že z vyjádření pana starosty ani z dalších informací není patrné, že by se vzdával funkce zastupitele a radního a tedy své odpovědnosti.
Autor:tonda. Vloženo: 2019-05-02 18:45:47 IP: 176.98.110.***
Jen jste přišel se podívat do škol se svýma nohsledama , ale pro školy jste neudělal nic.Jsou v havarijnim stavu, ale Vám je to jedno.
Autor:tonda Vloženo: 2019-05-02 18:42:15 IP: 176.98.110.***
. Dobrý den všem .Přečetl jsem si članek od pana zastupitele.Jako by ho psalpan Kalousek.TOP 09 jiná nebude.Jen dokážou kopat a urážet.To je strana TOP .Pane starosto Příbramaci děkuji co jste pro město udělal.
Autor:Tomáš R. Vloženo: 2019-05-02 18:36:52 IP: 178.162.210.***
To se ví, že Švenda považoval spolupráci s Vařekou za pro něj úspěšnou. Celou dobu se jen vezl a těžil politické body z práce ostatních. O jediný podstatný úspěch se nezasloužil a řízení SZM mu museli dokonce pro neschopnost sebrat. Kdyby makal stejně jako Vařeka, mohl být teď na radnici. A nemusel psát takový ufňukaný, zlý a hloupý články.
Autor:Tonda Machač Vloženo: 2019-05-02 17:47:15 IP: 105.80.130.***
Pane Švendo, tohle je k ničemu. Měl jste k dispozici minimálně půl roku, abyste nám řekl, ŽE se starostou nesouhlasíte, V ČEM s ním nesouhlasíte a PROČ s ním nesouhlasíte. Dneska, když už starosta odhází, je to jako byste řečnil v parlamentu hodinu po schůzi k prázdným židlím. Snad by se teď hodilo, S KÝM chcete v zastupitelstvu spolupracovat, NA ČEM chcete spolupracovat, zkrátka CO CHCETE PRO PŘÍBRAMÁKY UDĚLAT. Vaše osobní neshody se starostou mně opravdu ani za mák nezajímají.
Autor:Standa M. Vloženo: 2019-05-02 16:16:27 IP: 95.105.110.***
Články pana Švendy, např. o jeho snaze o zákaz hazardu v Příbrami, jsem četl s pochopením a souhlasem. Ale tahle ukřivděná, s křížkem po funuse, jakási nevhodná a nesmyslná reakce na starostův odchod? Tak to fakt nedávám... Starosta má přece jako jakýkoliv jiný člověk, který se ocitnul v určité situaci, právo rozhodnout se podle svého uvážení. Nejsme už v totalitě, snad už se můžeme i v té politice rozhodovat svobodně.
Autor:IT Vloženo: 2019-05-02 15:51:07 IP: 176.62.232.***
Honza:chcete tím říct,ze členové hnutí ANO,nemají se svým předsedou nic společného? A když už,chybí vám čárka o))). Helena: Za "s z" se kaju o))),pokud vy kritizujete,je to ok,pokud kritizuje někdo jiný,je to uraženi...asi tu slušnost vnímáme každý jinak.
Autor:Honza B. Vloženo: 2019-05-02 15:19:04 IP: 109.72.3.***
Helena S Je třeba také napomenout Redakce že by se musel stydět i žák základní školy,pokud to dokáže.
Autor:Redakce Vloženo: 2019-05-02 15:04:17 IP: 176.98.110.***
Obracím se na některé s diskutujících s důraznou žádostí, aby zanechali osobního napadání a urážek a chovali se v této diskusi slušně. Jinak bude tato diskuse uzavřena. J. Hodrment
Autor:Helena S. Vloženo: 2019-05-02 15:00:46 IP: 180.958.120.***
Pane IT, buďte tak laskav a přestaňte mne urážet. Mám už věk na to, abych si mohla udělat jasný názor na člověka, jehož politiku sleduji už několik let. Až sem budete příště něco psát, raději si pohlídejte slušnost a také pravopis, za který by se musel stydět i žák základní školy, pokud to ovšem dokážete.
Autor:Honza Vloženo: 2019-05-02 14:54:42 IP: 95.105.59.***
IT - a mají? On Babiš rozhoduje o příbramské Zelené páteři, příbramském parkování, příbramském Aquaparku atakdále? Nesmysl, to je blbost. O tom si rozhodují příbramští zastupitelé a nesou si za to plnou odpovědnost. Tak tu přestaňte balamutit lidi. Babiš dokonce ani nerozhoduje o dotačních titulech. Snad pomohl s příbramským obchvatem, že se bude dělat celý a ne jen jeho část, ačkoli zásluhu bych i tady spíš viděl v práci zatím ještě současného starosty, který inicioval řadu jednání s ŘSD a MD.
Autor:IT Vloženo: 2019-05-02 13:45:50 IP: 176.62.232.***
Honza:jaké směřování politiky?Když se někdo dobrovolně postavil pod vlajku nějaké strany,tak předpokládám,ze proto,ze s tou politikou sympatizuje a je ochoten pro ni nést vlastní kůži na trh.Tak se tu n esnazte vytvořit dojem,ze politici na komunální úrovni nemají s Babisem co společného!
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2019-05-02 13:43:21 IP: 176.98.110.***
V politice se kličkování a naznačování, pokládá za obecně přípustné, ale jen pod podmínkou, že vás “nechytí na hruškách”. Nedávno zemřelý exprezident George Bush starší nerad vzpomínal na to, jak mu vyzyvatel Bill Clinton a média v kampani připomínali “veřejně vyslovený slib”, že nezvýší daně. A on je navzdory předvolebním slibům zvýšil. Nicméně v tomto konkrétním příbramském případě se mi zdá, že za delší konec provazu tahá starosta Jindřich Vařeka. Každý kdo poznal jeho otce Jindřicha Vařeku staršího nepochybuje o tom, že svoji firmu řídil doslova do poslední chvíle. A to navzdory skutečnosti, že byl těžce nemocný. Navíc většina příbramských občanů vnímá, že ze strany Jindřicha Vařeky ml. je převzetí nástupnictví v zavedené rodinné firmě legitimní a správné. V této souvislosti také vyvstává další dosud nevyřčená otázka. Město totiž Příbram potřebuje fungující Ravak více než jsme si byli doposud schopni připustit. Jedná se o stabilního zaměstnavatele, obklopeného prstencem regionálních subdodavatelů, který pomáhá v regionu udržet zaměstnanost a tím pádem i minimální sociální smír. A to je vedle péče o rodinný majetek další důvod, proč starostu za jeho předčasný odchod nekritizuji. Opravdu totiž není možné zároveň sedět na takto dvou exponovaných pozicích. Zároveň ing. Jindřich Vařeka prokázal nemalý politický talent. Odejít po několika měsích z pozice na kterou dostal ve volbách tak “silný mandát” a zároveň se přitom elegantně zbavit “politické odpovědnosti” za klíčovou otázku přestavby plaveckého bazénu, aniž by většinově došlo k naštvání jeho voličů, to bez politického talentu nejde.
Autor:IT Vloženo: 2019-05-02 13:41:50 IP: 176.62.232.***
Helena: to jako myslíte vážně???Buďto nečtete pozorně,nebo jste,z prominutím,totálně zaslepena.A vyjádření Vareky k jeho odstoupení protkána opět napadáním ostatním je jako co? Evidentně merite dvojím metrem o)
Autor:Helena S. Vloženo: 2019-05-02 12:58:34 IP: 180.958.120.***
Pane Švenda, co vás to jenom napadlo. Chováte se ne jako vyzrálý politik, ale jako ukřivděný kluk. U mě jste to jako zastupitel i jako chlap na celé čáře prohrál...
Autor:Honza Vloženo: 2019-05-02 12:52:41 IP: 95.105.59.***
Honzo B., já bych nesměšoval celostátní politiku s tím naším domácím dvorečkem. A v době, kdy se nejspíš bude na příštím zasedání (20.05.2019) volit nový starosta, je spíš na místě mluvit o tom, kdo tím novým starostou bude a kam bude Příbram směrovat. Dodělají se naplánované projekty? A těch je celá řada? Znovu opakuji, že příspěvek pana Švendy je, obzvlášť v téhle situaci nekorektní, osobní, úplně mimo, vyřizování si účtů, a tohle jeho politické prohlášení nám k ničemu dobrému není a nebude.
Autor:Honza B. Vloženo: 2019-05-02 11:30:39 IP: 109.72.3.***
Od té doby (2017) co sleduji příbramské politické vody je zcela zřejmé ,že ANO v čele se svým Neomylným ,stejně jako na celostátní úrovni používá lež jako pracovní nástroj. Autor článku zde kromě jisté míry zklamání (že by také naivita) právě na to poukazuje. Nevím tedy proč má být pan Švenda označován za člověka který něco zneužil. Každopádně je teď nanejvýš zřejmé proč bylo třeba sestavit "širokou koalici".Z toho se přece jenom líp utíká.Příbramský podvedený volič ANO bude muset rychle procitnout.Anebo stále ještě ne?
Autor:IT Vloženo: 2019-05-02 11:26:58 IP: 176.62.232.***
Dlouhy:hejtovani? A čeho jako?Jestli vy něco vidíte jako tutovku,tak já fakt ne o)
Autor:A. Dlouhý Vloženo: 2019-05-02 11:15:23 IP: 105.85.110.***
IT, Cronos: vaše příspěvky mi připadají spíš jako hejtování než že by to bylo něčím podložené. Vařekův tým toho za ty 4 1/2 roku zvládl opravdu hodně a podsouvání, že Vařeka utíká z boje atakdále je nesmysl. Já mám spíš obavu, jak to bude dál. A jen doufám, že pan Švenda starostův nástupce nebude. To by bylo spoustu politických řečí, "korektních" a "slušných" postojů, ale minimum skutečné práce. To bychom se udiskutovali k smrti a určitě bychom to tady v Příbrami moc daleko nedotáhli. To je tutovka.
Autor:Cronos Vloženo: 2019-05-02 10:54:48 IP: 82.99.137.***
Lze to vidět i tak, že rodiná situace je pro pana Vařeku vhodná záminka, jak se vyvléct z problémů, které teď radnici čekají. Ono stát v čele města v době ekonomické konjunktury, nastupovat po starostovi, který se před veřejností zcela znemožnil a mít v podstatě předem na pár let zajištěnou podporu valné části obyvatel a psolupráci valné většiny zastupitelů, to není velké umění. Ale obstát v ekonomické krizi, která přichází, splnit své veřejné sliby, to už opravdu vyžaduje napnout síli a vytrvat i v za nepříznivých okolností. Respekt panu Švendovi za názor! Pan Vařeka nebyl dobrý starosta, měl jen štěstí na své okolí a okolnosti.
Autor:IT Vloženo: 2019-05-02 10:51:55 IP: 176.62.232.***
Pro upresneni:p.V areka st.složil své funkce již za svého života a vzhledem k jeho věku,nebyl jeho odchod ranou z čistého nebe.Ze se zachoval Vareka ml. jak srab je fakt,protože když nic jiného,měl možnost svůj odchod sdělit,jako prvním,svým kolegům.Vybral si "antre",což mě osobně vůbec nepřekvapuje,mám na něj stejný názor po celou dobu co ho sleduju. Osobně ho chválím jedině za Novák a to nevím,jestli je za pět let práce dost. P.Svendo,nenechte se otrávit těmi,kdo odchod svého guru nemůžou rozdejchat o))).
Autor:F. Pokorný Vloženo: 2019-05-02 10:51:04 IP: 176.98.120.***
Pane Švendo, i v politice, v té slušné politice, jsou hranice, za které se nechodí. Daleko za touto hranicí je to, když do útoku proti svému politickému soupeři, teď už naprosto zbytečného útoku, v podstatě zakalkulujete, byť implicitně, smrt jeho otce. Takový nerozum, v podstatě politický a lidský lapsus, jsem tedy od vás neočekával.
Autor:Irena Vloženo: 2019-05-02 10:36:08 IP: 95.105.110.***
Pane Švenda, jako čestný muž byste se měl chovat především vy sám.
Autor:Honza Vloženo: 2019-05-02 10:32:58 IP: 95.120.59.***
Tak nevím, pane Švendo! Starosta Vařeka toho pro Příbram udělal daleko víc než vy. Jeho práce je totiž vidět a sluší se mu poděkovat. Myslím, že situace, ve které se jeho rodina ocitla, nevznikla jeho vinou. A řešit ji musí. Tohle, co vy děláte, bych slušně nazval politickou podpásovkou.
Autor:Světoběžník Vloženo: 2019-05-02 10:23:58 IP: 105.80.120.***
Pane Švendo, tak tohle je trapné. Komunální volby se konaly na začátku října 2018, starostův otec zemřel až poté na konci prosince. Neřekl bych do vás, že zneužijete situace k takovémuto vysloveně politickému prohlášení.

Podporujeme

Divadlo Antonína Dvořáka Příbram a Kino Příbram
MHD Příbram - jízdní řády

Aktuální jízdní řády najdete ZDE.

REKLAMA

Starožitnosti, antik Chod

© Mgr. Jaroslav Hodrment
Webhosting a domény od GIGASERVER.CZ
Právní doložka